مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک‌ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی امسال به این استان ابلاغ شد.

حامد آرامش  گفت: این میزان منابع تسهیلات مشاغل خانگی در مقایسه با سال قبل ۷۰ درصد افزایش یافته و با اولویت به پشتیبانان حقیقی، حقوقی و پیشرانان اقتصادی توزیع می‌شود.

او گفت: چهار بانک رفاه کارگران، توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی بعنوان بانک‌های عامل این طرح معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر این اساس ۴۵۰ میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون، ۳۲۰ میلیارد ریال به بانک رفاه کارگران، ۱۹۵ میلیارد ریال به پست بانک و ۱۵۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی اختصاص یافته است.

او گفت:: از مجموع اعتبارات سال قبل مشاغل خانگی، بیش‌از ۶۹۰ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل در استان به متقاضیان پرداخت شد و ۱۴۸۹ نفر مشغول بکار شدند.

آرامش گفت:یکی از بخش‌های پرظرفیت و پرکشش برای متقاضیان بویژه بانوان حوزه مشاغل خانگی است،  در دولت مردمی سیزدهم با حذف امضای طلایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، شرایط برای ورود افراد و علاقمندان برای کارآفرینی متناسب با مزیت‌های منطقه‌ای فراهم شده است.

او گفت: مهارت آموزی راه میانبری برای رسیدن به دروازه‌های اشتغال است و متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های مهارت برای اخذ تسهیلات به سامانه مشاغل خانگی مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار