سرمایه گذاران برای خرید کارخانه گچ شهرستان نهبندان اعلام آمادگی کرده اند و بررسی‌هایی در این خصوص انجام می‌شود.

در جلسه‌ای که پیش از ظهر امروز در فرمانداری نهبندان برگزار شد، یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید کارخانه گچ نهبندان اعلام آمادگی کرد و در این جلسه مقرر شد تا تدابیر این اقدام در جلسه‌ای تخصصی اندیشیده شود.

کشاورز یکی از اعضای هیأت مدیره این شرکت سرمایه گذار گفت: آمادگی سرمایه گذاری در محدوده‌های معدنی استان را داریم و اگر ذخیره مناسبی داشته باشیم قطعا کارخانه فرآوری نیز ایجاد خواهیم کرد.

ایروانی فرماندار نهبندان نیز گفت: انتظار می‌رود کارخانه گچ نهبندان به صورت کامل فروخته نشود چرا که به دنبال این هستیم که از طریق آن ارزش افزوده برای شهرستان ایجاد کنیم.

او گفت: باید بخشی از صنعت را در شهرستان مستقر کرد که نیاز‌های نهبندان را پاسخگو باشد.

مشارکت و یا واگذاری کامل کارخانه گچ به نفع سرمایه گذار است؛ چرا که در هر صورت عواید آن در شهر سرمایه گذاری خواهد شد و از این رو سرمایه گذار از آن بهره مند می‌شود.

اشرفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: باید در مرحله اول این طرح به صورت مشارکتی پیش برود و در غیر این صورت نیاز به ترک تشریفات و طی مراحل اداری برای واگذاری کامل است.

او گفت: تلاش می‌کنیم از واحد‌های تولیدی حمایت کنیم و از این رو در صورتی که نیاز باشد در جلسه ستاد تسهیل استان طرح موضوع خواهیم کرد.

اشرفی گفت: تأمین نیروی انسانی این واحد باید از داخل شهرستان باشد و علاوه بر این تراکنش‌های مالی نیز باید در بانک‌های نهبندان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.