معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جهت صیانت از سفره های آب زیرزمینی باید از منابع آب سطحی به جای منابع زیرزمینی استفاده شود.

اسلام قدمی گفت: از این میزان بیش از  ۳۷میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی و ۲۱ میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی باید صرفه جویی شود.

او می گوید: در صرفه جویی آب زیر زمینی شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی باید ۲۹ میلیون متر مکعب آب که ۱۵ میلیون متر مکعب از آن هم پوشانی بین این دو دستگاه بوده اقدام نمایند.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان، از منابع آب زیرزمینی ۷.۵ میلیون متر مکعب آب و فاضلاب استان باید در سازگاری با کم آبی در کهگیلویه و بویراحمد صرفه جویی کند.

قدمی گفت در همین راستا شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد نیز باید یک میلیون متر مکعب آب صرفه جویی کند.

او می گوید: در جهت صیانت از سفره های آب زیرزمینی باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که از منابع آب سطحی به جای منابع زیرزمینی استفاده شود.

به گفته قدمی، در بخش منابع آب سطحی نیز ۲۱.۳ میلیون متر مکعب در کهگیلویه و بویراحمد باید صرفه جویی شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای استان می گوید: ۲هزار و ۸۲۷ حلقه چاه مجاز در این استان وجود دارد که از این تعداد هزارو ۱۷۹حلقه چاه غیر مجاز است.

او گفت: سالانه به طور متوسط  بیش از  ۶۵ میلیون متر مکعب آب از این چاه های غیر مجاز  استان برداشت می شود.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان، بیش از یک میلیون متر مکعب  اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی در کهگیلویه و بویراحمد در پارسال انجام گرفت.

قدمی می گوید: بیش از  ۴۷۶ حلقه چاه غیر مجاز در مناطق مختلف کهگیلویه و بویر احمد تاکنون پر و مسلوب المنفعه شده است.

او با بیان اینکه از این تعداد چاه های غیرمجاز بیش از ۷۲ حلقه آز در پارسال  پر و مسلوب المنفعه شده، گفت: بیش از ۵۸۲ حلقه چاه مجاز و ۱۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان می گوید: ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز  پارسال در گچساران پر و مسلوب المنفعه شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از ۱۰ درصد از روان آب های کشور معادل ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.