طوسی: فرزانه فصیحی بعد از ۱۶ سال رکوردم را جابه جا کرد/ حمایت ویژه‌ای از دو و میدانی صورت نمی‌گیرد

بانوی دونده سرعتی کشورمان گفت: رکورد زدنی است و خوشحال هستم که فرزانه فصیحی بعد از ۱۶ سال توانست رکوردم را بزند.

 فرزانه فصیحی دونده سرعتی کشورمان در مسابقات بین المللی ترکیه توانست  در مرحله نهایی ماده ۱۰۰ متر این رقابت‌ها با ثبت حد نصاب  ۱۱.۴۴ ثانیه ضمن کسب عنوان نخست رکورد ملی کشورمان را یک صدم‌ ثانیه بهبود ببخشد. پیش از این مریم طوسی رکورد دار دوی ۱۰۰  متر بانوان کشورمان بود.

گفت و گوی با مریم طوسی دونده کشورمان در خصوص شکستن رکوردش توسط فصیحی و شرایط دو ومیدانی بانوان داشتیم.

درباره حس و حالتان بعد از شکستن رکوردتان در ماده ۱۰۰ متر بانوان بگویید؟

طوسی : واقعیت این است که فرزانه بعد از ۱۶ سال رکوردم را جابه جا کرد. رکورد ۱۰۰ متر در اختیار مرحوم توران شادپور بود که من در سال ۱۳۸۵ توانستم این رکورد را بعد از ۳۳ سال بشکنم و اکنون فصیحی رکورد دار است. این رکورد برای ایران بود و همیشه سعی کردم برای پیشرفت دو و میدانی کشورم کمک کنم. رکورد زدنی است و همین طور که من رکورد مرحوم شادپور را زدم اکنون هم فرزانه فصیحی این کار را کرده و من از پیشرفت ایران خوشحال هستم.

قصد بازگشت به دو و میدانی را ندارید؟

طوسی : من مطمئن نیستم که بخواهم برگردم یا نه! امیدوارم بهترین اتفاقات رخ بدهد.

وضعیت دو و میدانی را چطور می‌بینید؟

طوسی : به نظرم مسئولان ورزش و فدراسیون دو و میدانی باید نگاه ویژه‌ای به دو و میدانی داشته باشند. در چند سال اخیر به همراه لیلا ابراهیمی سعی کردیم که دختران را با دو و میدانی آشنا کنیم و خط شکن باشیم تا مسئولان حمایت ویژه‌ای از این رشته ورزشی کنند، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده و فقط از چند نفر حمایت شده است. مربیان هم باید حمایت شوند تا بهتر ورزشکاران را تربیت کنند.

شما تبعیض بین دختران و پسران دو و میدانی کار را قبول دارید؟

طوسی : بله، از همان ابتدا هم در دو و میدانی تبعیض بین دختران و پسران وجود داشت و یادم می‌آید که در زمان اعزام‌ها هم تعداد پسران بیشتر از دختران بود.

چه انتظاری از مسئولان ورزش و فدراسیون دو و میدانی دارید؟

طوسی : انتظار دارم که مسئولان نگاه ویژه‌ای به دختران داشته باشد چرا که دختران ما استعداد‌های خوبی همانند پسران هستند و می‌توانند مدال به دست آورند. گاهی شاهد بودیم که با وجود اینکه تعداد ما دختران کمتر از پسر‌ها بود، اما مدال طلای بیشتری کسب می‌کردیم. در مسابقات کشور‌های اسلامی ۲۰۱۳ من ۲ طلا و رجبی یک طلا گرفت و این نشان می‌دهد که باید اعزام‌ها و حمایت‌ها برای دختران بیشتر باشد.

هنوز هم در پشت بام خانه تان تمرین می‌کنید؟

طوسی : هر جایی امکانش باشد تمرین می‌کنم و برایم فرقی نمی‌کند که کجا به فعالیت ورزشی مشغول هستم.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار