شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی مشوق‌هایی برای همکاری در صرفه جویی مصرف برق برای تابستان امسال مشخص کرده است.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: امسال به دلیل شرایط ناترازی شدید تولید و مصرف برق در کشور، شرکت توزیع نیروی برق مشوق‌هایی برای کاهش مصارف برق در نظر گرفته که این اقدامات و پاداش ها در استان نیز اجرا می‌شود.

او گفت: به طور مثال چاه‌های آب و پمپاژ مجدد کشاورزی در صورت کاهش بیش از ۶۰ درصدی مصرف برق به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ هر روز در یک ماه، از پاداش صفر شدن قبوض برق خود در ماه همکاری بهره‌مند می شوند و در صورت همکاری به میزان کمتر از موارد مذکور، به نسبت تعداد روز و ساعات همکاری از بخشودگی‌های مصوب بهره مند می‌شوند.

دادگر گفت: لازم به ذکر است حداقل ساعت همکاری روزانه برای محاسبه پاداش، ۲ ساعت همکاری کامل بوده و مشترک کشاورز باید در این مدت بیش از ۶۰ درصد بار پمپ آب خود را خاموش کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همچنین در بحث صنایع، برنامه ذخیره عملیاتی صنایع آنان مطرح است به گونه‌ای که در صورت محدودیت مصرف، پاداش با ضریب ۱.۲ تا ۳.۷ برابر نرخ انرژی مصوب دریافت می‌کنند.

او گفت: برنامه کاهش یا قطع بار برنامه ریزی شده صنایع شامل جابجایی تعطیلات هفنگی از روز جمعه به یکی از روز‌های کاری هفته، کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار شبکه، کاهش یا قطع بار برنامه ریزی شده ۲۴ ساعته (انجام تعمیرات یا تعطیلات سالانه) و تعیین ساعت کار برنامه ریزی شده با پرداخت پاداش معادل انرژی صرفه جویی شده با ضریب ۱.۰۵ تا ۳.۱۲ برابر نرخ انرژی مصوب از دیگر مشوق‌ها در بخش صنعت است.

دادگر گفت: در مورد مصارف عمومی و تجاری نیز، مشترکین برق اداری و تجاری در صورت کاهش بیش از ۳۳ مصرف برق از ساعت ۱۱ الی ۱۵ هر روز مشمول پاداش به نسبت میزان همکاری، معادل انرژی صرفه جویی شده با ضریب ۱.۵ تا ۲.۹۵ برابر نرخ انرژی مصوب می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ایستگاه‌های گاز CNG در صورت کاهش بیش از ۵۰ درصد مصرف برق خود در ساعت‌های ۱۲ الی ۱۴ و یا ۱۴ الی ۱۶ هر روز می‌توانند از پاداش‌های همکاری در برنامه‌های پاسخگویی بار معادل انرژی صرفه جویی شده با ضریب ۱.۵ تا ۳.۵ برابر نرخ انرژی مصوب بهره‌مند شوند.

مشترکین دارای مولد خود تأمین پاداش می‌گیرند

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همچنین مشترکین دارای مولد خود تأمین، در صورتی که در ساعات ۱۲ الی ۱۸ و ۲۰ الی ۲۳ مصرف برق‌های خود را از مولد تأمین کنند به صورت میانگین کیلووات ساعتی هزار و ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

او گفت: بیش از ۲۰ مگاوات مولد اضطراری در سطح استان وجود دارد که در صورت استفاده کامل از این ظرفیت، حجم قابل توجهی مشکلات پیک بار استان رفع می‌شود.

دادگر گفت: متوسط پاداش پرداخت شده به ازای یک کیلووات ساعت کاهش مصرف برق در شرکت‌های توزیع برق، پارسال سه هزار و ۴۹۸ ریال بود که بیش از ۱۰ برابر هزینه هر کیلووات ساعت مصرف برق در مشترکین کشاورزی و دو برابر هزینه هر کیلو وات ساعت مصرف برق در مشترکین صنعتی است.

برچسب ها: نیروی برق ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.