معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : تا بدین لحظه مورد مثبتی از وبا در استان کرمانشاه گزارش نشده است، ولی با توجه به شیوع آن در عراق و استان کردستان هم‌استانی‌ها در رعایت بهداشت فردی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

سارا شاه‌آبادی گفت : وبا از جمله بیماری‌های واگیردار است که معمولا در فصول گرم سال شایع می‌شود، عامل ایجاد کننده این بیماری باکتری است و معمولا در آب و غذای آلوده وجود دارد و افراد را آلوده می‌کند.

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با توجه به اینکه در اقلیم کردستان عراق مواردی از این بیماری مشاهده شده و با توجه به مردواتی که استان از طریق مرز‌ها با این اقلیم دارد بنابراین امکان ورود بیماری به کشور وجود دارد و هم استانی‌ها باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

تا بدین لحظه مورد مثبتی از وبا در استان کرمانشاه گزارش نشده، البته متأسفانه در استان مجاور (کردستان) مواردی از ابتلا به وبا مشاهده شده است.

عامل ایجاد کننده بیماری وبا در آب و غذا وجود دارد، بنابراین این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است در واقع یک بیماری است که بیشتر علامت اصلی آن اسهال جدید و عوامل گوارشی همراه است که باید بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دست‌ها قبل از خوردن غذا رعایت شود.

سعی کنیم در محیط خارج از منزل مواد غذایی خام مانند سبزیجات و سالاد استفاده نشود و مواد غذایی باید کاملا پخته و گرم باشند، چون عامل ایجاد کنننده بیماری در مقابل حرارات مقاومت ندارد.

خوردن آب آشامیدنی سالم خیلی مهم است اگر به آب مصرفی اطمینان نداریم، حتما به مدت یک دقیقه آب را بجوشانیم و ترجیحا از آب جوشیده سرد شده در مناطقی که احتمال آلودگی آب وجود دارد، استفاده شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.