رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: بیش از یک هزار و ۲۵۰ نفر از روستاییان شعیبیه با استقرار یک تیم متخصص و فوق تخصص پزشکی رایگان پذیرش و درمان شدند.

مجتبی کلانتر گفت: این تیم با همکاری قرارگاه جهادی شهید ابراهیم همت و سفیران سلامت با استقرار یک روزه در بیمارستان محلی شعیبیه معاینه و درمان بیماران را انجام دادند.

او ادامه داد: با توجه به پراکندگی روستا‌ها و فاصله نسبتا زیاد تا مرکز شهر و شهرستان این اقدام در راستای تسهیل دسترسی این روستاییان به خدمات لازم پزشکی انجام شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر می‌گوید: همه خدمات ارائه شده بیمارستان محلی برای این بیماران رایگان محاسبه شد و بیمارستان نیز در اختیار این تیم پزشکی قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: این تیم پزشکی شامل ۲۰ متخصص و پزشک عمومی بود که در زمینه‌های مختلف بیماران را معاینه و درمان کردند.

حسن غوابش سرپرست گروه جهادی سفیران سلامت می‌گوید تعداد افراد ملاقات شده در حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر بوده که شامل ۳۷۴ نفر در حوزه زنان، ۱۲۷ نفر پوست و مو، ۱۲۵ بیمار ریه و ۴۷۱ نفر از سوی پزشک عمومی ملاقات شدند.

او همچنین افزود: ۲۳۸ نفر از سوی پزشکان دندانپزشکی، سونوگرافی ۲۳۴ نفر، روانشناسی ۱۷ نفر و نفرولوژی ۱۰۷ نفر را شامل می‌شود.

به گفته آقای غوابش یکی از افراد با انجام سونوگرافی iufd یا (بررسی فراوانی مرگ داخل رحمی) تشخیص داده شد و پس از آن به بیمارستان فرستاده شد.

سرپرست گروه جهادی سفیران سلامت یادآور شد که افراد زیادی دچار عفونت‌های دهانی و مشکلات ریوی بودند که از سوی پزشکان این گروه وضعیت شان بررسی شد.

افزون بر آن مشاوره و درمان زنان، درمان پوست، خدمات روان شناسی هم از طرف گروه جهادی سفیران سلامت به افراد بیمار ارایه شد.

شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر با جمعیت ۲۲ هزار نفر ۵۸ روستا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار