رئیس کل دادگستری گلستان از هوشمندسازی ارائه خدمات قضایی در دادگستری استان خبر داد.

حیدر آسیابی امروز در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت پزشکی قانونی استان  گفت: تلاش ما در دادگستری گلستان حرکت به سمت هوشمند سازی فرایند‌ها و خدمات قضایی است و در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد برگه‌های ابلاغ و احضار در حوزه‌های قضایی استان اینترنتی انجام می‌شود.

او گفت: در این طرح برای هر مراجعه کننده به مراجع قضایی استان یک شناسه قضایی در سامانه ثنا صادر می‌شود و به جای اینکه احضاریه به در منازل یا محل کار افراد برود، به صورت اینترنتی و از طریق همین شناسه به طرفین ابلاغ می‌شود.

آسیابی می گوید: هم اکنون ۲۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان فعال است که برای کاهش رفت و آمد مردم به دادگستری‌های راه اندازی شده  و دیگر افراد برای مواردی مانند ثبت شکواییه، دادخواست و لوایح نیاز به مراجعه به دادگستری‌ها ندارند.

او گفت : ۸۸ درصد پرونده‌هایی که یکی از طرفین آن در زندان است، رسیدگی به صورت برخط انجام می‌شود و زندانی به مرجع قضایی اعزام نمی‌شود.

آسیابی می گوید: بستر برای رسیدگی آنلاین در همه پرونده‌ها و برای عموم مردم فراهم است و کافی است طرفین دعوا به دادگاه اعلام کنند تا هر نقطه از کشور امکان حضور تصویری در جلسه رسیدگی فراهم شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال ۳۲ هزار گواهی عدم سوء پیشینیه کیفری، اینترنتی صادر شد و به همین تعداد از حضور مراجعان به دادگستری کاسته شد.

 حسین زارعی مدیرکل پزشکی قانونی گلستان هم در این بازدید گفت: ساختمان پزشکی قانونی در زمینی به مساحل ۴ هزار مترمربع زمین و زیربنای هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

زارعی میگوید: کار ساخت این بنا از اسفند ۱۳۹۹ در سایت اداری استان با پیش بینی هزینه ۳۰ میلیارد تومان آغاز شد و تا سه ماه آینده ساخت آن به پایان می‌رسد.

او گفت:  در این ساختمان، اداره کل پزشکی قانونی استان و مرکز معاینات و مرکز اداره کمیسیون پزشکی قانونی مستقر خواهد شد تا در فضایی آرام و مجهز به مراجعان خدمات تخصصی ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.