رئیس اتحادیه مشاورران املاک اصفهان گفت: در مقایسه با ۳۰ سال پیش که تعداد مشاوران املاک در اصفهان حدود ۳۰۰ واحد بود، تقریباً ۱۵ برابر شده است.

رسول جهانگیری گفت: از کسی خانه خالی دارد باید مالیات گرفته شود، اما در حوزه رهن و اجاره باید برای کمک به مستأجر از مالکان حمایت کرد.

او اخذ مالیات از اجاره‌بها اقدام نادرستی است گفت: اینکه مالکان از مالیات معاف شوند، کمک به مستأجر است نه اینکه هم سقف برای افزایش نرخ اجاره‌بها مشخص شود و هم از مالکان مالیات گرفته شود. وقتی تعادلی میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن وجود ندارد، باید به جای سیاست تنبیهی، سیاست تشویقی را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته جهانگیری حدود پنج هزار مشاور املاک پروانه‌دار در اصفهان وجود دارد که این تعداد در سال ۹۳ حدود ۲ هزارو ۲۰۰ واحد بود.

در دولت نهم و دهم، حدود هفت سال در اصفهان صدور پروانه برای مشاوران املاک متوقف شده بود، بعد از سال ۱۳۹۳ یعنی در ابتدای دولت بعد سقف تعداد واحد صنفی برای تمام مشاغل برداشته شد، به‌طوری‌که صدور پروانه برای هر شغل با هر تعدادی امکان‌پذیر شد.

رئیس اتحادیه مشاورران املاک اصفهان گفت: درحال‌حاضر این تعداد به حدود ۵،۰۰۰ واحد رسیده است. این تعداد در مقایسه با ۳۰ سال پیش که تعداد مشاوران املاک در اصفهان حدود ۳۰۰ واحد بود، تقریباً ۱۵ برابر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.