دادگاه عالی آمریکا قانونی بودن سقط جنین در این کشور را لغو کرد.

دادگاه عالی آمریکا در حکمی، قانون «رو وی وید» را که حق زنان برای سقط جنین در آمریکا را به رسمیت می‌شناخت، لغو کرد.

طبق گزارش الجزیره، در واکنش به این حکم، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعتراض کرد و مدعی شد دادگاه عالی آمریکا آزادی‌های اساسی آمریکایی‌ها را هدف قرار داده است.

«رو وی وید» حکم دیوان عالی در آمریکا در سال ۱۹۷۳ درخصوص قانونی‌شدن سقط جنین است که در آن دیوان عالی حکم داد که قانون اساسی آمریکا از آزادی زنان برای انجام سقط جنین بدون محدودیت‌های مفرط دولتی حمایت کند.

حکم امروز دادگاه عالی آمریکا در حالی صادر می‌شود که این دادگاه روز گذشته در اقدام جنجال آمیز دیگری با صدور حکمی، حق حمل سلاح در اماکن عمومی را به تمامی آمریکایی‌ها داد. به موجب این حکم، قانونی در نیویورک که براساس آن افراد باید برای دریافت مجوز حمل سلاح نیاز خود را ثابت می‌کردند، باطل می‌شود.

به تازگی خرده‌فروشان و تولیدکنندگان جلیقه‌های ضد گلوله در آمریکا اعلام کردند به دنبال تیراندازی‌های دسته‌جمعی مرگبار اخیر در تگزاس، بوفالو و چندین ایالت و شهر دیگر آمریکا، شاهد افزایش فروش این جلیقه‌ها بودند. این در حالیست که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۵ هزار نفر جان خود را بر اثر تیراندازی با اسلحه از دست داده‌اند. آمار نشان می‌دهد از ابتدای آغاز سال جاری میلادی تا کنون حتی یک هفته بدون تیراندازی در این کشور نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار