استاندار بوشهر گفت: ۱۹۰ روستای استان در مسیر سیلاب قرار دارد که باید نسبت به مدیریت، کنترل و هدایت سیلاب برای جلوگیری از وارد شدن آب به روستا‌ها اقدام شود.

احمد محمدی‌زاده پیش از ظهر جمعه در آئین افتتاح ۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در تنگستان گفت: یکی از مهمترین رسالت‌ها و مأموریت‌های مسئلان، توسعه خدمات‌دهی در سطح روستا‌ها است.

وی گفت: مردم شایسته دریافت بهترین و بیشترین خدمات هستند  و روستا‌های استان در عمران و آبادانی، سلامت، ایمنی و بهداشتی، معیشت و اقتصادی باید نمونه در سطح کشور شود.

استاندار بوشهر می گوید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها روستا‌ها بلکه شهر‌های استان بوشهر هم از بسیاری از خدمات اولیه بی‌بهره بودند.

وی گفت: به برکت نظام اسلامی ایران اکنون روستا‌ها از خدمات گوناگون بهره‌مند هستند و بهبود وضعیت درآمدی و معیشت مردم در روستا‌ها از اولویت‌های دولت حجت الاسلام رئیسی است.

محمدی‌زاده می گوید امسال دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی استان بوشهر بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود که تاکنون عملیات اجرایی دو هزار واحد مسکونی آن آغاز شده است و مابقی بر اساس برنامه زمانبندی اجرا می‌شود.

نوسازی منازل روستایی

استاندار بوشهر می گوید کنترل سیلاب و حفاظت از روستا‌های در مسیر سیل را از دیگر برنامه‌های دولت است و ایمن‌سازی روستا‌ها و اماکن روستایی در برابر روان آب و سیلاب‌ها از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است.

محمدی‌زاده گفت: ۱۹۰ روستا در مسیر سیلاب قرار دارد  وساکنان این روستا‌ها در زمان بارندگی نگران جاری شدن سیل هستند که مدیریت، کنترل و هدایت سیلاب برای جلوگیری از وارد شدن آب روان در روستا‌ها در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

به گفته وی سه اقدام اساسی، آسفالت معابر، کنترل سیلاب و بهسازی و نوسازی منازل روستایی را در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است و از طرح‌های بنیاد مسکن دولت انقلابی و مردمی به جد حمایت و پشتیبانی می‌کند.

استاندار بوشهرمی گوید اینگونه فعالیت‌ها با مشارکت جمعی در روستا‌های استان انجام می‌شود که این طرح‌ها در روستا‌ها با مشارکت جمعی با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانداران اجرا می‌شود که همکاری و مشارکت شورا‌های اسلامی، دهیاران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بخشداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم در اجرا طرح‌های عمرانی در روستا‌ها ستودنی است.

وی می گوید با اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن و عمرانی آبادانی روستا‌های استان توسط بنیاد مسکن، ایمنی منازل و روستا‌های استان در برابر زلزله و سیلاب ارتقا یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.