مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۷۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

کلیم الله وثوقی گفت: بیش از ۳۲۲ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است که شاهد افزایش ۷۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه بوده ایم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت:: حدود ۲۸۳ هزار تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۵۷۴ دستگاه کامیون ایرانی و حدود ۳۹ هزار تن کالا توسط یک هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستان، قزاقستان، اوکراین و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

وثوقی گفت: بیش از ۳۰۱ هزار تن کالا در ۸ ماه گذشته توسط ۱۳ هزار و ۶۸۵ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت صادر شده که این مهم افزایش ۱۴۳ درصدی داشته است.

او با بیان اینکه این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است، گفت: محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، میل گرد، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل عمده کالاهای صادر شده ایرانی به کشورهای همسایه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقی ادامه داد: در مدت ۸ ماه گذشته ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار به مقصد نخجوان باکو تردد کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.