مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تایید سفرش به ایران اعلام کرد دیپلماسی تنها مسیری است که می‌توان با آن از تنش‌های فعلی بیرون رفت.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در توییتی سفرش به ایران را تایید و اعلام کرد دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای کامل توافق و معکوس کردن تنش های فعلی است.

او همچنین از دیدار با همتای خود و سایر مسئولان زیربط در تهران خبر داد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سفر امشب (جمعه) بورل به تهران برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان و برخی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران خبر داد. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می‌شود در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

بامداد امروز نیز «انریکه مورا» معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا با انتشار تصویری در حساب کاربری توییتر خود، از شام کاری با حضور «جوزپ بورل» و «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در کافه‌ای در بروکسل خبر داد.

او موضوع این جلسه سه نفره را گفتگوی عمیق در مورد برجام و دیدگاه‌ها درباره خاورمیانه عنوان کرد و نوشت: «شام در بروکسل با نماینده عالی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل و فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، رابرت مالی. گفتگوی عمیق در مورد برجام و دیدگاه‌های منطقه‌ای درباره خاورمیانه گسترده‌تر. مالی بر تعهد قاطع آمریکا برای بازگشت به توافق تاکید کرد.»

پیش از این رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته‌ای به بن بست رسیده است. این اظهارات گروسی در حالی مطرح شده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی با وجود همکاری‌های مناسب و مورد نیاز ایران با آن در زمینه فعالیت‌های هسته ای، در گزارش اخیر خود مدعی شد که ایران اکنون به تولید مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای نزدیک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۷:۰۸ ۰۴ تير ۱۴۰۱
کنفرانس مطبوعاتی ممنوع. بورل برای پرسش و پاسخهای مطبوعاتی به ایران سفر خواهد کرد؟ کار تبلیغاتی در سفر بورل در دستور کار دولت ما نیست. بعضی کنفرانسهای مطبوعاتی جلسه محاکمه معکوس بوده اند. این امدن بورل اسمش چیست؟دقیقا؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۵:۵۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
دیپلماسی یعنی دیروز پلو و ماستی با هم خورده بودیم امروز چه برایمان اورده ای مار کوپلو؟ شصت کیلو گرم شمش طلا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۴ تير ۱۴۰۱
ءر دیگه نباید بیاد ایران
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۲۳ ۰۴ تير ۱۴۰۱
دیپلماسی یعنی دیروز پلو و ماستی با هم خورده بودیم امروز چه برایمان اورده ای مار کوپلو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۱
بله آقای بورل دوباره توافق و یکسال دیگه ترامپ بیاد پاره کنه و شما هم که دم آمریکا هستید و از خودتون وجودی ندارین .البته از مسئولین فعلی بعید نیست دوباره تو دام توافق بیافتن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۴ تير ۱۴۰۱
نترس
شناخت نداری قضاوت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
اورپا مثل آمریکا است ...سگ برادر شغال است هیچ فرقی نداره....اینها از یک قماشن...قابل اعتماد نیستن آگاه باشین ...دستتون تو حنا میزارن....
Iran (Islamic Republic of)
عصای موسی
۲۲:۰۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
آره درسته دیپلوماسی یعنی اینکه هی توافق کنیم شما هم هی بزنین زیرش هی تک ازنو بازی ازنو دیپلوماسی غربی یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
راد
۰۱:۰۲ ۰۴ تير ۱۴۰۱
هدف معطل نگهداشتن دولت هست و درگیر کردن افکار تصمیم گیرندگان کشورمان هست تا منتظر انها باشیم و هیچ کاری در کشور صورت نپذیرد و همانند دو دولت قبل که ۸ سال را وقف برجام کردند و هیچکاری برای دور زدن تحریم نکردن .انها فکر میکنند که این دولت هم بیکار میایستد تا برجام به فرجام برسد !!!خیر این دولت کارهای خودش را انجام میده همانگونه که در رفت و امدهای کشور های همسایه و ...دیدیم .ما مردم هم باید به دولت انقلابی اعتماد داشته باشیم و هر کاری را که ایشان به صلاح کشور دانستند را حمایت کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
شما کار خودتون رو میکنید ،کاش که بورل رو هم مثل گروسی به ایران راه نمیدادید و تنبیهش میکردید تا حساب کار دستش می اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
دوباره نرید وین اینا فقط می‌خوان وقت بخرن تا این دولت هم به امید غرب زمان خدمتش به پایان برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
اینا میخوان هندونه زیر بغلتون بزارن شما ناز کنید بعد تا برجام تمام شد همه کاسه کوزه ها سرتون بشکنه بعنوان دوستار جمهوری اسلامی در لفاظی مسولین منطقی عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۱
غلط زیادی میکند
آخرین اخبار