رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: زندان فقط باید برای افراد با جرائم خشن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از زندان کرمان و حضور در آیین آزاد سازی مددجویان جرایم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضاییه، گفت: امروز زندان‌های ما فعالیت‌های خوب و چشمگیری دارند و در این راستا باید از دست اندرکاران امور فرهنگی در زندان‌ها به ویژه زندان مرکز استان قدردانی شود.

او می گوید: در برنامه‌های ارفاقی برای مددجویان و زندانیان یکی از مهمترین شاخصه ها، بحث فعالیت‌های فرهنگی است و مشارکت در امور فرهنگی از شاخصه‌هایی است که در تخفیف مجازات، استفاده از مرخصی و رای باز و ارفاقات قانونی موثر است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: هم اکنون ۴ حافظ کل قرآن در زندان کرمان داریم که آیات قرآن را در زندان حفظ کرده اند و مشکل اجرای حکم داشتند که با حفظ قرآن و در پرتو قرآن توانستند از تخفیفات لازم برخوردار شوند.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی می گوید: با پیگیری‌های انجام شده ۲۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضاییه با تلاش ستاد دیه و خیران آزاد شدند.

او گفت: توجه به زندان نباید مقطعی و نمادین باشد و بدنه دادگستری استان باید توجه دائمی به زندان داشته باشند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اگر حتی برای یک ساعت هم زمینه آزادی افراد از بند فراهم باشد، وظیفه شرعی و قانونی ماست که برای آزادی آن‌ها تلاش کنیم و رعایت حق شهروندی همه به ویژه زندانیان جزو وظایف ماست.

ریس شورای قضایی استان گفت: اعتقادمان بر این است زندان برای افرادی ست که جرایم خشن را مرتکب می‌شوند و امنیت مردم را نشانه می‌روند و برای این افراد که تعدادشان کم است باید سخت گیر باشیم .

او گفت: این در شرایطی ست که بیش از ۹۵ درصد زندانیان می‌توانند با استفاده از سامانه‌های الکترونیک، مجازات جایگزین حبس و ارفاقات قانونی از زندان رهایی یابند و نقش دادستان، دادیار‌ها و قضات اجرای احکام در کنترل زندانیان و مدیریت و رسیدگی به پرونده‌ها موثر است.

رییس دادگستری استان کرمان می گوید : محکومان مالی مجرم نیستند و ناخواسته در زندان افتاده اند و از عهده پرداخت بدهی خود برنمی آیند و باید نگاه ویژه‌ای به این زندانیان وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: دقت، سرعت و توجه به اعصار پرونده‌های آن‌ها داشته باشیم و با استفاده از ظرفیت ستاد دیه و خیران استان به این افراد کمک کنیم تا سریع‌تر آزاد شوند.

سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز گفت:۲۱ نفر زندانی واحد شرایط آزادی در هفته قوه قضاییه آزاد شدند که ۱۵۶ میلیارد بدهی داشتند.

او می گوید: شاکیان این افراد از بخشی از بدهی خود گذشت کرده اند و بخش دیگر بدهی آن‌ها از طریق آورده مددجویان، تسهیلات، کمک ستاد دیه کشور و استان و ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.