تعدادی از اعضای مجلس سنای آمریکا از دولت بایدن خواستند مستقیماً به تحقیقات مربوط به ترور شیرین ابوعاقله در فلسطین ورود کند.

تعدادی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا از دولت این کشور خواستند تا به صورت مستقیم برای تحقیق درمورد ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره در فلسطین ورود کند.

طبق گزارش الجزیره، ٢٤ نفر از اعضای مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به دولت جو بایدن، از آن خواستند تا مستقیماً به تحقیقات مربوط به پرونده ترور شیرین ابوعاقله در فلسطین به دست عناصر رژیم صهیونیستی ورود کند.

چند روز پیش نیویورک‌تایمز نتیجه تحقیقات خود درباره ترور شیرین ابوعاقله را منتشر کرد. مقامات صهیونیست پیش از این ادعا کرده بودند ممکن است در جریان ترور خبرنگار فلسطینی، یک سرباز اشتبا‌هاً به او شلیک کرده باشد یا این‌که او هدف گلوله یک فلسطینی قرار گرفته باشد. منابع صهیونیست حتی بعد از بررسی‌ها مدعی شدند ممکن نیست به طور واضح منبع تیراندازی را مشخص کرد.

با این حال شواهد بررسی شده توسط روزنامه نیویورک تایمز نشان می‌دهد حین تیراندازی به سوی شیرین ابوعاقله، هیچ فلسطینی مسلحی در نزدیکی وی مشاهده نشده است. تحقیقات همچنین نشان داده است ۱۶ گلوله از محل کاروان سربازان صهیونیست شلیک شده است. به گفته نیویورک تایمز این کاملاً برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی است که یک سرباز ۵ گلوله را در راستای محل ایستادن ابوعاقله شلیک کرده است.

تحقیقات تایمز لحظات منتهی به شهادت ابوعاقله را با استفاده از ویدیو‌های جمع‌آوری شده از اطرافیان، خبرنگاران و دوربین‌های امنیتی، مصاحبه با ۷ شاهد و همچنین گزارش‌های ارتش صهیونیست بازسازی و تجزیه و تحلیل کرده است.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره بود که چندی پیش، حین تهیه گزارش از یورش صهیونیست‌ها به جنین، به ضرب گلوله نظامیان این رژیم جان خود را از دست داد. قتل او خشم جهانی را برانگیخت و واکنش‌های بین‌المللی را درپی داشت.

گرچه مقامات دولت آمریکا در اظهارات خود خواستار انجام تحقیقات شفاف درمورد شرایط ترور شیرین ابوعاقله هستند، اما به نظر نمی‌رسد در منصه عمل فشاری را در این زمینه بر رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۰۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
شما ای آقایان سناتورهای مجلس امریکا ما از شما فقط و فقط سر یا جمجمه ی جمال احمد خاشقجی را خواستیم. ایا نجیب زاده ای فقط و فقط یک نجیب زاده بین شما پیدا می شود؟ این همه ایران و روسیه را تحریم کردید و اموال ما را غارت کردید نوش جانتان این یک خواسته ما را برآورده خواهید کرد تا ما به انسان بودن شما شک نکنیم؟
آخرین اخبار