رئیس کمیته انرژی پارلمان آلمان با اشاره به این‌که تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه به شهروندان آلمانی آسیب می‌زند، خواستار توقف این تحریم‌ها شد.

«کلاوس ارنست» رئیس کمیته انرژی و حفاظت از آب و هوا در پارلمان فدرال آلمان، موسوم به «بوندستاگ»، امروز پنجشنبه با این توضیح که گزینه تحریم علیه روسیه، به شهروندان آلمانی آسیب می‌رساند، خواستار پایان تحریم‌های انرژی علیه روسیه شد.

طبق گزارش شبکه NTVW آلمان، ارنست گفت: «دولت فدرال باید آگاه باشد که قطع کردن منابع انرژی در کوتاه مدت برای متوقف کردن پیشرفت ارتش روسیه کارساز نخواهد بود و همچنین آسیب جدی به شهروندان و شرکت‌های آن وارد نخواهد کرد.»

وی افزود: «ما نیازی به سیاست مجازات‌های نمادین نداریم که به کارگران، بازنشستگان و خانواده‌های ما آسیب می‌رساند.»

این مسئول آلمان تأکید کرد این غیرقابل قبول است که دولت فدرال ماه‌ها به چرخه تحریم‌ها علیه روسیه در حوزه انرژی ادامه داده و امروز از احتمال اقدام روسیه در کاهش عرضه انرژی ابراز شگفتی می‌کند.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان روز سه شنبه در کنفرانس «روز صنعت آلمان» گفت که اقتصاد آلمان و شرکت‌های آلمانی به طرز دردناکی عواقب تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را تحمل می‌کنند، اما برلین آماده است تا بهای آن را به خاطر همبستگی با اوکراین بپردازد.

به عقیده شولتس، آزادی و دموکراسی «ارزش پرداخت بهای آن را دارد» و با توجه به این‌که تحریم‌ها «تأثیر دارند» آلمان برای آن آماده است.

این درحالی است که وزارت اقتصاد آلمان دومین مرحله از ۳ فاز اضطراری مقابله با بحران انرژی خود را اعلام کرده و هشدار داد که این کشور با خطر بالای کمبود عرضه طولانی مدت به دلیل قطع سیستماتیک گاز روسیه مواجه است.

در فاز دوم این طرح اضطراری، شرکت‌های خدمات شهری را قادر می‌سازد تا با عرضه بنزین با قیمت بالا به مشتری‌ها میزان تقاضا را پایین بیاورند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دلیل این طرح کاهش تحویل گاز روسیه از تاریخ ۱۴ ژوئن و به موجب آن قیمت‌های بالای گاز و انرژی در بازار است و افزود: «اگر تحویل گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۱ همچنان در سطح پایین ۴۰ درصد باقی بماند، هدف ذخیره‌سازی ۹۰ درصدی تا دسامبر بدون اقدامات اضافی امکان‌پذیر نیست.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار