​آئین رزمایش بزرگ مدیریت مصرف آب و برق با حضور فرمانده تیپ انصارالمهدی (عج)، همزمان با سراسر کشور در زنجان برگزار شد.

سردار کرمی فرمانده تیپ انصارالمهدی (ع)  گفت:منابع طبیعی امانتی از سوی خداوند است که باید در حفظ و نگهداری از آن کوشا بود.

او می گوید: مدیریت مصرف باید در همه زمینه‌ها سرلوحه ملت بزرگ و مسلمان ایران باشد چراکه صرفه‌جویی در آیات و روایات مختلفی به مسلمانان تأکید شده است.

فرماندهی تیپ انصارالمهدی (عج) گفت: برخورداری حداکثری هم‌وطنان مان از این نعمت‌ها از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آن ها نیز وظیفه دارند در حفظ آن کوشا باشند؛ چراکه آب و انرژی با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن در دسترس همگان است که با زحمات فروانی به دست می‌آید.

او می گوید: نیرو‌های سپاه و بسیج همچون گذشته در کنار زحمت‌کشان نظام هستند و امروز نیز در سنگر کنترل مصرف آب و برق و پیشگیری از هدررفت آن در کنار زحمتکشان صنعت آب و برق استان خواهند بود.

مدیرعامل توزیع برق استان زنجان هم گفت: استفاده درست از منابع نخستین گام در رسیدن به هر پیشرفتی است و هیچ جهشی در راستای توسعه اجتماعی و اقتصادی بدون فرهنگ استفاده درست امکان‌پذیر نیست.

جوادی می گوید:  بر اساس دستور العمل هیئت وزیران کلیه دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به سال پیش و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیر اداری هستند.

او گفت: هدف از برگزاری این رزمایش پایش روزانه میزان مصرف و رعایت روش‌های صرفه‌جویی در ادارات، دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های غیردولتی است.

به گفته مدیرعامل توزیع برق استان زنجان با راه‌کار‌های ساده‌ای می‌توان میزان مصرف انرژی را کاهش داد و کارشناسان توزیع برق در استان با حضور در این محل‌ها ضمن پایش وضعیت مصرف انرژی راهکار‌های کاهش مصرف را نیز ارائه خواهند کرد که امید است با همکاری مدیران این دستگاه‌ها بتوانیم از هدر رفتن انرژی پیشگیری کنیم.

او می گوید: در سال‌های أخیر دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی با مجموعه توزیع برق استان در کاهش مصرف داشته‌اند و امید است امسال نیز بیش از پیش ما را در تامین برق پایدار یاری کنند.

جوادی  گفت:  دستگاه‌های دولتی ملزم به تأمین بخشی از برق مصرفی خود از طریق نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر مانند پنل‌های خورشیدی هستند و کارشناسان ما نیز در راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در کنار این عزیزان خواهند بود و تجربیات خود را در اختیار این دستگاه‌ها خواهند گذاشت.


گفتنی‌است رزمایش بزرگ مدیریت مصرف از اول تیرماه آغاز و تا ۱۵ شهریور در استان زنجان اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.