انگلیس از بسته جدید تحریم‌های تجاری و اقتصادی علیه روسیه رونمایی کرد.

به گزارش رویترز، دولت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه رسمی خود با عنوان «اعلامیه به صادرکنندگان» از بسته جدید تحریم‌های تجاری از جمله ممنوعیت صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات فناوری به روسیه، سوخت جت و صادرات اسکناس استرلینگ یا اسکناس‌های اتحادیه اروپا رونمایی کرد.

در ادامه این بیانیه همچنین ممنوعیت‌هایی برای ارائه کمک‌های فنی، خدمات مالی صندوق‌ها و خدمات واسطه مرتبط با واردات آهن و فولاد اعمال شده است. از دیگر کالا‌هایی که صادرات آن‌ها به روسیه ممنوع شده است، شامل محصولات فناوری مرتبط به سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی، محصولات فناوری دریایی، پالایش نفت و دیگر کالا‌ها و فناوری‌های مرتبط با صنعت می‌باشد.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که نیویرک تایمز در گزارشی نوشت که کشور‌های غربی می‌خواستند با اعمال تحریم‌های متعدد اقتصاد روسیه را خفه کنند، اما این طرح‌ها با شکست مواجه شد و آمار‌های جدید نشان می‌دهد اقتصاد روسیه در حال نزدیک شدن به سطح قبل از همه‌گیری کروناست.

شایان ذکر است کشور‌های غربی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، با مشکلات شدید اقتصادی ناشی از افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم مواجه شدند و این اقدامات عمدتاً بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته را تحت تأثیر قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار