عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که مجلس برای فدراسیون کشتی درنظر گرفته متفاوت از بودجه سالیانه‌ی آن است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم خراسان رضوی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس بر اساس نیاز‌های کشتی بودجه‌ای متفاوت برای این رشته در نظر گرفته تا فدراسیون بتواند بخشی از نیاز‌های خود را تأمین کند. این بودجه جدا از بودجه‌ی سالیانه‌ی فدراسیون کشتی است و وزارت ورزش موظف است سهم کشتی را از بودجه‌ی سالیانه پرداخت کند.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که روز گذشته (چهارشنبه) برای پیگیری افزایش بودجه فدراسیون کشتی در سال جاری به وزارت ورزش رفته بود، پس از آنکه محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت عنوان کرد هیچ بودجه‌ای برای کشتی در نظر نگرفته است، با وی درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد.

او گفت: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت در این مورد باید قبلاً از طرف وزیر ورزش و جوانان توجیه می‌شد و ما بر پرداخت بودجه سالیانه‌ی ورزش ملی کشور که افتخارات زیادی را تاکنون بدست آورده تأکید داریم.

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمان ویژه در دوره ی دانش افزایی مربیان کشتی آزاد و فرنگی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان که با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، حسن یوسفی افشار مشاور عالی در امور فنی فدراسیون برگزار شد حضور داشت.

اولویت فدراسیون کشتی بالا بردن سطح دانش فنی مربیان است

علیرضا دبیر در این کلاس آموزشی گفت: اولویت فدراسیون کشتی بالا بردن سطح دانش فنی مربیان است و به همین منظور شخصاً در استان‌ها حضور می‌یابم. البته اینکه رئیس فدراسیون کشتی برای آموزش مربیان در استان‌ها حضور پیدا می‌کند به این دلیل است که اهمیت کار برای مربیان که بازوان اصلی کشتی کشور هستند مشخص شود و بدانند که بنده برای اینکه کشتی کشور به روز‌های اوج خود بازگردد، تمام تلاش خود را می‌کنم.

او گفت: هیچ کس کامل نیست و من نیز که در اینجا هستم ادعای مربیگری ندارم، اما اگر شما بتوانید به صورت صحیح و اصولی یک فن را آنالیز کنید و آن را به درستی به کشتی گیران پایه انتقال دهید، می‌تواند اتفاق بزرگی را در کشتی کشور رقم بزند.

اعضای تیم ملی کشتی آزاد جوانان به همراه محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و کادر فنی این تیم نیز در این کلاس آموزشی حضور داشتند.

دبیر گفت: رُک بگویم، اگر قرار است که کشتی در ایران بالا برود، به دست شما مربیان سازنده و فعال خواهد بود و اگر شما بخواهید این کار شدنی است و در آینده شاهد کسب مدال های طلای المپیک  و جهانی بیشتری در کشتی خواهیم بود. به اینجا نیامده ایم که به شما آموزش مربیگری یا فنون کشتی را بدهیم، بلکه آمده ایم که روشی را در اختیار شما قرار دهیم که شما با آن راحت تر و زودتر می توانید به سطح دانش خود اضافه کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار