سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از بازدید سه تور گردشگری بین المللی از اماکن تفریحی و گردشگری ساری خبر داد.

مهدی ایزدی گفت: سه تور گردشگری از کشور‌های لهستان، ترکیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس از مکان‌های دیدنی ساری مانند چشمه سورت و موزه کلبادی و جاذبه‌های طبیعی مازندران بازدید کردند.

پیشنهاد میزبانی ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در تاجیکستان رسید.

به گفته ایزدی بخشی از گردشگران رویداد ساری ۲۰۲۲ به صورت تور‌های گردشگری و بخشی دیگر به صورت خانوادگی به همراه لیدر از اماکن تفریحی گردشگری ساری بازدید میکنند.

در این رویداد میراث و داشته‌های کل استان در زمینه ظرفیت‌های جذب گردشگری نظیر آئین‌ها، مسابقات، جشنواره‌های بومی - محلی، آثار تاریخی و طبیعی معرفی می‌شود.

اکو مخفف نام یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای با ۱۰ عضو است که در سال ۱۹۶۲ پایه گذاری شد و اکنون ایران، پاکستان و ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان عضو آن هستند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.