سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ممکن است پاسخ بشردوستانه به زلزله‌زدگان موضوع گفتگوی مقامات آمریکایی و طالبان در روزهای آینده باشد.

جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا به نهاد‌های خیریه دستور داد چگونگی کمک به زلزله زدگان افغانستان را بررسی کنند.

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا شب گذشته گفت که جو بایدن،  رئيس جمهور آمریکا به اداره‌ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی (USAID) و سایر شرکای حکومت فدرال هدایت داده است تا گزینه‌های پاسخگویی آمریکا برای کمک‌ به زلزله‌زدگان در افغانستان را ارزیابی کنند.

در بیانیه‌ای قصر(کاخ) سفید به نقل از سولیوان همچنین آمده که آمریکا بزرگترین اهدا کننده کمک‌های بشری به افغانستان بوده و "شرکای ما در بخش فراهم‌آوری کمک‌های بشری از قبل مراقبت‌های طبی و مواد برای سرپناه را به نیازمندان توزیع کرده اند".

سالیوان همچنان گفته است که آمریکا به فراهم آوری حمایت مستمر برای نیازمندان در افغانستان متعهد بوده و در کنار آنان قرار دارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ممکن است پاسخگویی بشردوستانه به زلزله‌زدگان موضوع گفتگوی مقامات آمریکایی و مقامات طالبان در روزهای آینده باشد.

گفتنی است که زمین لرزه‌ای با قدرت ۶.۱ درجه ریشتر دو شب پیش سبب کشته و زخمی شدن هزاران نفر در ولایت‌های پکتیکا و خوست در جنوب کشور افغانستان شده است.

برچسب ها: زلزله ، پکتیکا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.