مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: با توجه به اهمیت تاریخی بافت بقاع متبرکه استان ، هرگونه تخریب در این محدوده ها ممنوع است.

آقای محمدی گفت: البرز دارای ۸۲ امامزاده با بنای تاریخی است که ثبت ملی شده اند و اجازه نمی‌دهیم هیچ سازمانی برای اقدامات توسعه‌ای به تخریب بنا‌های تاریخی امامزادگان بپردازد.

او می گوید: بنای امامزادگان علاوه بر ارزش معنوی از ارزش معماری تاریخی برخوردار بوده بنابراین باید به عنوان متولی حافظ این میراث باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم سازمانی برای توسعه محوطه یا افزودن تاسیسات به ساختمان به تخریب بافت تاریخی امامزادگان بپردازد. این آثار ثبت ملی شده اند.

محمدی گفت: نمایشگاه عکس امامزادگان با بنای تاریخی در محل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سالن اجتماعات از یک تیر به مدت یک هفته برپاست. شهروندان و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت هشن صبح تا یک بعد از ظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز گفت:امامزاده‌های استان از نظر تنوع بنا و نوع مصالح استفاده شده بی نظیرهستند و نوع عکاسی این مجموعه عکس نیز بسیار دیدنی است؛ بنابراین برای حفظ و مرمت این امامزادگان کمیته بقاع متبرکه در سازمان تشکیل شد که به پیگیری، نظارت و بررسی امامزاده‌های استان که دارای بنای تاریخی هستند، می‌پردازد.

محمدی گفت: مجوز بازسازی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت شده و نامه به اوقاف تحویل داده شده است. اگر تأمین اعتبار مرمت این بنا‌ها از سوی اداره کل اوقاف استان صورت بگیرد به زودی کار مرمت این بنا‌ها آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.