رستم قاسمی گفت: پیگیری احداث راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان در دستور کار کلان کشور است که احداث آن می‌تواند تاثیر خوبی در تمامی حوزه‌ها داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت : در سفر هیأت دولت به استان با اعتبارات خوبی که در بخش‌های مختلف دیده شده و با اعتبار پیش بینی شده در بخش راه‌های استان تحول خوبی در حوزه حمل و نقل استان ایجاد می‌شود.

رستم قاسمی گفت :  موضوع مسکن یکی از موضوعات جدی خانوار‌ها است که  بخش زیادی از درآمد خانوار‌ها در مسکن هزینه می‌شود لذا باید اهتمام جدی در این حوزه ایجاد شود.

او گفت  : استان خراسان شمالی استانی محروم و با درآمد پایین است و  باید تعداد واحد‌های در حال ساخت در این استان افزایش پیدا کند و اگر این اتفاق رخ دهد اجاره مسکن هم کاهش می‌یابد.

قاسمی گفت : سیاست دولت سیزدهم تقویت مناطق محروم است و در تمامی سفر‌ها مصوبات خوبی برای بهبود کیفیت زندگی مردم در تمامی حوزه‌ها مصوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه از احداث بیش از ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۴ واحد نهضت ملی مسکن در قالب پروژه‌های مختلف با درصد پیشرفت فیزیکی ۸ درصد تا ۵۵ درصد در استان در حال احداث هستند.

او گفت : تاکنون ۵۸ هزار و ۵۷۵ متقاضی در این طرح در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و هفتاد متقاضی تایید نهایی و ۵ هزار و ۵۹۹ متقاضی واریز وجه کردند.

قاسمی گفت: زمین برای ساخت ۴۱ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف استان تامین شده است و به این لحاظ از مناطق پیشرو در کشور هستیم.

او می گوید: اکنون بیش از ۵۷۵ هکتار زمین ملی و نیز توافقی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در شهر‌های استان تامین شده است.

قاسمی گفت : براساس ارزیابی انجام شده، خراسان شمالی از استان‌های برتر کشور در موضوع تعیین تکلیف متقاضیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و توانسته ۹۶ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان را تعیین تکلیف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : تاکنون تخصیص پروژه مسکن به سه هزار و ۷۴۵ نفر انجام شده است.

او  گفت : متاسفانه درآمد خانوار‌ها در این استان پایین است و توان و آورده مالی برای ثبت نام مسکن ندارند که امیدواریم در این زمینه توجه ویژه‌ای به استان خراسان شمالی شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.