رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس البرز گفت: در اجرای یک طرح ضربتی دام‌های سبک و سنگین این شهرستان با استفاده از روش سمپاشی در مقابل شیوع بیماری کریمه کنگو ایمن سازی شدند.

آقای راهنورد گفت: در حوزه بهداشت و بیماری‌های دامی نیز تیم‌های مبارزه با حضور فعال در دامداری‌های صنعتی و سنتی شهرستان که شامل ۱۰ هزار راس دام سنتی و سه هزار راس دام سنگین صنعتی می‌باشد نسبت به انجام امور نظارت، واکسیناسیون، تست سل و بروسلوز و سمپاشی بدن دام و جایگاه‌های دامداری اقدام کردند.

او می گوید: طی سه ماهه گذشته بیش از یک هزار و ۳۳۵ تست سل در دام‌های سنگین و یک هزار نوبت سر واکسیناسیون بروسلوز نیز انجام شد ضمن آنکه مراقبت فعال مبتنی بر خطر تب برفکی یک هزار و ۲۰۰ نوبت سر بازرسی انجام شده است.

راهنورد گفت: با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز و واحد‌های تحت نظارت شامل (مرغ فروشی، قصابی، ماهی فروشی، رستوران، کبابی و جگرکی) تیم‌های ۲ نفره بازرسی به صورت روزانه با حضور در واحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی مواردی از جمله تاریخ تولید، مهر و برچسپ و علائم ارگانولپتیکی ظاهری محصولات خام دامی را رصد و پایش می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس البرز گفت: بازدید‌ها و نظارت‌های بهداشتی بر کلیه مراکز و واحد‌های تحت نظارت دامپزشکی به صورت مستمر انجام و طی مدت ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید واحد‌های هایپر، قصابی ها، مرغ فروشی و ماهی سرا در دستور کار بازرسان دامپزشکی قرار گرفته است.

راهنورد گفت: یک هزار و ۷۹۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان جمع آوری و معدوم شده است.

او می گوید: ۱۳واحد غیر بهداشتی به دلیل عرضه گوشت، مرغ و ماهی تاریخ مصرف گذشته و یا موارد غیر بهداشتی شناسایی و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شده اند، همچنین ۴۰ تعهد کتبی و محضری اخذ و یک واحد متخلف نیز با حکم داستانی شهرستان فردیس پلمب شده است.

ساکنان فردیس در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی و یا عرضه گوشت قرمز خارج از چرخه مجاز مراتب را با شماره تلفن‌های ۳۶۶۴۰۵۱۸ و یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.