سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به‌زودی تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ ،برای اجرایی شدن مشاغل خُرد،ابلاغ می شود.

محمدکاظم منزوی در حاشیه بازدید از ستاد و تعدادی طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان سامان گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم به بام ایران ۶۶ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های اقتصادی دارای توجیه، اختصاص پیدا کرد.

این مبلغ در قالب تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها به‌منظور حمایت‌های تسهیلاتی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

تسریع در فرآیند صدور مجوز و واگذاری زمین خواسته اصلی مردم و سرمایه‌گذاران است؛ هم‌اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران، افراد توانمندی هستند و نیاز به دریافت تسهیلات ندارند.

سرمایه‌گذارانی که بتوانند طرح‌های خود را به حداقل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسانند و از حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برخوردار می‌شوند.


بیشتر بخوانید


امسال برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری از تسهیلات تبصره ۱۸ در ۱۴۰۰ استفاده شد و اعتبارات ۱۴۰۱ این تسهیلات نیز به‌زودی ابلاغ می‌شود.

باید شرایط اقتصادی شدن فروش نهال برای اجرای طرح باغداری نوین در شهرستان سامان، با هدف ذخیره ژنتیکی انواع درختان مثمر فراهم شود.

برای رفع سریع‌تر مشکل واگذاری زمین در فناوران سامان برنامه‌ریزی شده است؛ این طرح به‌عنوان یک خواسته مردمی به‌واسطه مشکلات اداری سال‌ها معطل مانده و ضروری است دستگاه‌های اجرایی مرتبط هر چه سریع‌تر مشکل آن را رفع کنند.

دولت‌مردان سیزدهم در چهارمحال و بختیاری اجرای طرح فناوران سامان را به‌عنوان یک پروژه پیش‌ران مورد تاکید قرار داده‌است.

تلاش می‌شود پروانه طرح مرتبط با ساخت هتل در شهرستان سامان سریع‌تر صادر شود و پرداخت تسهیلات آن در اولویت قرار گیرد.

سرمایه‌گذار ساخت هتل در سامان قول داده به محض تصویب پرداخت تسهیلات، روند اجرایی تکمیل این طرح را از محل آورده خود در دستور کار قرار دهد.

مطالبه جدی مردم سامان، راه‌اندازی مجتمع دام سنگین است؛ اجرای این طرح از سال‌های گذشته بین دستگاه‌های اجرایی اقتصادی چهارمحال و بختیاری در حال چرخش بوده و اکنون شرکت شهرک‌های کشاورزی استان در حال پیگیری آن است که مهم‌ترین اقدام آن واگذاری زمین به متقاضیان دارای شرایط برای ورود به این شهرک است.

منزوی گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری باید مشکلات مجتمع دام سنگین سامان آب، گاز و زیرساخت‌های دیگر را در دستور کار قرار دهد.

اگر متقاضیان، تعداد پلاک‌ها و آورده نقدی آنان مشخص شود روند واگذاری زمین تسریع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار