فرماندار شوشتر بر لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی برای گرامیداشت سالروز ثبت جهانی سازه‌های آبی در این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شوشتر گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی به منظور برگزاری مناسب سالروز گرامیداشت ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر می‌تواند به معرفی بهتر و شایسته‌تر آن کمک کند و برای این موضوع آمادگی لازم وجود دارد.

حجت‌اله دهدشتی می گوید: این آثار ثبت جهانی جزء مولفه‌های هویتی شهرستان هستند و علاوه بر جنبه تاریخی و میراثی ارزش صنعتی هم دارند و باید در پاسداشت آن‌ها اهتمام ویژه‌ای داشت.

به گفته او، در امر برگزاری این رویداد باید مانند موضوع ثبت ملی صنعت احرامی بافی به نام شوشتر، هم‌افزایی بین مسئولین، مردم و گروه‌های اجتماعی به عنوان سه ضلع یک مثلث شکل گیرد تا این برنامه به صورت فرا شهرستانی و فرا استانی به خوبی محقق و اجرا گردد.

 این مقام مسئول گفت: حتما از موضوع تنوع قومیتی در شهرستان شوشتر و همچنین ظرفیت بسیار خوب فعالان اجتماعی برای افزایش غنای برنامه بهره‌مند شده و از مشارکت موثر آن‌ها باید برخوردار شویم.

فرماندار شوشتر گفت: تولید محتوا در قبل، حین و حتی بعد از برنامه بسیار مهم است. برگزاری سمینار‌ها و همایش علمی برای معرفی آثار در شهر‌های غیر از شوشتر هم می‌تواند در پاسداشت این موضوع موثر واقع شود.

 دهدشتی گفت: در اجرای این مراسم باید از همه رهنمود‌ها استفاده کرده و مشورت گرفت. نقطه نظرات امام جمعه محترم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.