توقیف ۲۳ تن روغن خوراکی قاچاق در بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف تریلی با ۲۳ تن روغن خوراکی قاچاق در محور‌های مواصلاتی منطقه بلوچستان خبر داد

سرهنگ مرتضی جوکار  گفت: ماموران انتظامی شهرستان کنارک در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا‌های اساسی و اقلام ضروری مردم، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی کنارک- نیکشهر به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۳ تن روغن خوراکی قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف کردند که ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده و در این رابطه راننده متخلف روانه دادسرا شد.

او  در تشریح خبر دیگری گفت: رزمندگان یگان تکاوری ۱۱۰ قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان حین گشت‌زنی در محور نیکشهر- چابهار به پنج دستگاه خودروی سواری و وانت که حامل شش عدد کولر گازی پنجره‌ای، سه دستگاه اسپیلت، ۱۰۸ طاقه پارچه، ۸۵ حلقه لاستیک خودرو، انواع پودر‌ها با مارک‌های مختلف، ۱۰۸ بسته ماکارانی، ۹۶ بسته شامپو با مارک‌های مختلف، تجهیزات فنی و یک عدد پیکور که فاقد هرگونه مجوز حمل بودند کشف کردند.

جوکار گفت ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک ۵ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه پنج خودرو توقیف شد و شش متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان   بر عزم جدی پلیس استان در مقابله با قاچاق کالا سوخت و سرمایه‌های ملی به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انهدام باند حرفه‌ای سرقت کابل برق در زابل

او  در تشریح خبر دیگری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل‌های برق منازل مسکونی و اماکن خصوصی در سطح شهرستان زابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

جوکار گفت: ماموران پس از چندین روز کار تخصصی و در پیگیری‌های فنی، موفق شدند دو برادر سارق را در این زمینه شناسایی کنند و اقدامات پلیسی را برای دستگیری آن‌ها آغاز کردند که با تلاش صورت گرفته این برادران ۲۰ و ۲۳ ساله در عملیاتی غافلگیرانه حین سرقت در یکی از محلات شهرستان دستگیر شدند و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد پدرشان به خرید کابل‌های مسروقه از آن‌ها اقدام می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در نهایت طی یک عملیات منسجم، پدر ۴۱ ساله سارقان نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی مقدار زیادی اموال سرقتی شامل کابل برق و تعداد زیادی باتری و قطعات خودرو و چندین دستگاه پمپ آب و موتور کولر مسروقه به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال کشف شد و متهمان پس از انتقال به کلانتری در بازجویی صورت گرفته به ۸ فقره سرقت کابل برق و قطعات خودرو در سطح شهرستان اقرار کردند.

جوکار به معرفی متهمان به مراجع قضائی، با قدردانی از مشارکت هدفمند و موثر شهروندان با پلیس در انجام ماموریت‌های مختلف، از آنان خواست همواره هشدار‌های راهبردی انتظامی را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت‌های مشابه و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده کاربردی خود قرار داده و هرگونه مورد مشکوکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار