لزوم توجه مبلغین و روحانیون به حضور در فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه و حضور روحانیون و مبلغین در فضای مجازی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار با جمعی از مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بمناسبت سالروز تاسیس این سازمان و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، با اشاره به رویکرد‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی و دایره فعالیت گسترده‌ای آن، بر ضرورت همکاری و هماهنگی این سازمان برای حضور مبلغین درفضای مجازی که بیش از پیش احساس می‌شود تاکید کرد و گفت: روحانیون و مبلغین نباید تنها به منابر اکتفا کنند بلکه حضوردر فضای مجازی از اولویت‌های انان باشد.

توجه به این مهندسی زیست بوم یعنی چارچوب فعالیت سازمان متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب باشد، ما در بیانیه گام دوم انقلاب کوتاهی کردیم، این بیانیه منشور چهل ساله اینده انقلاب است.


رهبر معظم انقلاب تبیین اسلام ناب محمدی را از سازمان تبلیغات اسلامی که اهمیت و ویژه‌ای دارد خواسته اند که فلسفه وجودی این سازمان نیز است، می‌توان گفت تبیین همین روشنگری و اگاه سازی است

مقام معظم رهبری بر اینکه سازمان ظرفیت بسیارارزشمندی است همواره تاکید کرده اند و به همین جهت هم افزایی درونی اجزای مختلف ان اعم از واحد‌های گوناگون را می‌طلبد.

بخش مهمی از رسالت روحانیت و رسالت حوزه‌های علمیه برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است، ارتباط با جامعه و اجرای رسالت تبلیغی حوزویان و عمق بخشی ان در جامعه بوسیله این سازمانباید صورت گیرد.

در حال حاضر بودجه‌های فرهنگی به سویفرهنگسرا‌ها رفته و مساجد خوب دیده نشده اند و باید یه مساجد توجه بیشتری شود، به لطف خدا این سازمان بهلحاظ گستره در ماموریت‌ها موفق بوده و در حوزه‌های مختلف حضور شان جدی است و باید به اثر بخشی بالاتریمنتهی شود.

این نهاد انقلابی به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازماندهی و هدایت نیرو‌های مومن و تشکل‌های مردمی و احیا و اشاعه فرهنگ اسلامی، مقابله با تبلیغات سوبیگانگان و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیاز‌های جامعه بویژه جوانان در گذرگاه‌های حساس در خط مقدم جنگ نرممیداندار باشد.

خوشبختانه فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نه تنها بسیار ارزنده و سودمند است بلکه باعثشده عموم مردم به ظرفیت‌های دیگر روحانیت بیشتر واقف شوند، اغلب مردم هم خواهان حضور روحانیت در حلمشکلات و معضلات اجتماعی هستند.

جهاد تبیین را مطرح می‌کنیم چرا که از واجبات است و تنها مخصوص مردان نیست بلکه بانوان هم در اینزمینه نقش آفرینی کنند چرا که بر همه اقشار جامعه واجب است ورود کنند.

آقای حجت الاسلام حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: در طول ۴۱ سال گذشته این سازمان مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است و تشکیل تشکل‌های دینی و ساماندهی این تشکل‌ها انجام شده است، دربرهه اخیر تلاش این سازمان برای خارج شدن از تصدی گری و اقدام به راهبری فرهنگی و اقدامات مردمی و اتش به اختیار از اولویت‌های ان بوده است.

بیشترین تشکل مذهبی در سازمان تبلیغات اسلامی با هشت هزار هیات و تشکل انجام شده و تلاش داریمتمامی برنامه‌ها پیاده سازی شود و اکثر کار‌ها با کمک مردم انجام می‌شود.

در تقویم رسمی کشور یکم تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.