نخست وزیر سریلانکا: اقتصاد کشور کاملا فروپاشیده است

نخست وزیر سریلانکا اعلام کرد ما در موقعیتی فراتر از بحران کمبود گاز و نفت و برق و غذا هستیم و اقتصاد ما به طور کامل فرو پاشیده است.

رانیل ویکرم سینگ، که با حفظ سمت وزیر دارایی این کشور نیز هست و وظیفه تثبیت اقتصاد را بر عهده دارد، به مجلس این کشور اعلام کرد: فروپاشی اقتصاد این جدی‌ترین مشکل ما تا امروز است.

به گزارش اکونومیک تایمز، نخست وزیر سریلانکا گفت: شرکت نفت سیلون اکنون ۷۰۰ میلیون دلار وام داده است، در نتیجه هیچ کشوری یا سازمانی در دنیا، نمی‌خواهد به ما نفت بفروشد. آن‌ها مخالف هستند که در ازای پول نقد به ما نفت بدهند. دولت هیچ کاری در این زمینه نمی‌تواند انجام بدهد و ظرفیت روابط خارجی سریلانکا نابود شده است.

او گفت: ما اکنون نشانه‌هایی از فروپاشی احتمالی دولت را می‌بینیم، سریلانکا در این مدت با حمایت خط اعتباری ۴ میلیارد دلاری هند، حفظ شده است، اما هند نمی‌تواند برای مدت طولانی کشور را سر پا نگه دارند.

دولت سریلانکا قبلا اعلام کرده بود که بازپرداخت ۷ میلیارد دلار بدهی خارجی خود که سررسید آن‌ها برای سال ۲۰۲۲ است را به حالت تعلیق درآورده است تا نتیجه مذاکرات با صندوق بین المللی پول مشخص شود. سریلانکا تا سال ۲۰۲۶ باید به طور متوسط سالانه ۵ میلیارد دلار بدهی خارجی خود را بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار