سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز ثبت‌نام داوطلبان پذیرش دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

محمد فتحیان گفت: ثبت‌نام داوطلبان دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی مهر ۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی برای حدود چهار هزار کدرشته محل انجام می شود که نسبت به سال گذشته رشد ۸۶ درصدی داشته است.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این پذیرش شامل ۷۰ عنوان رشته جدید است که منجر به ایجاد ۶۱۹ کد‌رشته محل جدید شده است؛ بدیهی است این امر موجب افزایش تنوع انتخاب رشته متقاضیان می‌شود.

او گفت: علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر و مطالعه دفترچه راهنما و اطلاع از رشته‌های تحصیلی دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه و ثبت نام در پذیرش می‌توانند تا ۷ تیر‌ به سایت سازمان سنجش به آدرسwww.sanjesh.org و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس www.uast.ac.ir  مراجعه کنند.

نام نویسی پذیرش دوره های مهندسی علمی کاربردی تا ۷ تیر

متقاضیان ثبت نام در پذیرش دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای دانشگاه علمی کاربردی می توانند تا تاریخ ۷ تیر اقدام کنند‌.

به اطلاع متقاضيان ثبت‌نام در پذیرش دوره هاي مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپيوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر سال ۱۴۰۱ می رساند سامانه ثبت نام به صورت اينترنتی از روز سه شنبه ۳۱ خرداد تا روز سه شنبه ۷ تیر فعال است.

بر اين اساس متقاضيان بايد در مهلت مقرر و پس از مطالعه دقيق «دفترچه راهنمای ثبت‌نام» به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی:  www.sanjesh.orgمراجعه و برای ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

دفترچه راهنما، همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس است.


روش گزينش دانشجو

گزینش دانشجو در کدرشته‌ محل‌های تحصیلی، براساس معدل کل کاردانی، نوع مدرک کاردانی، سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی‌ و با توجه به صلاحیت‌های عمومی متقاضيان با عنايت به ضوابط دانشگاه جامع علمی - کاربردی و مصوبات مربوط انجام  می‌ شود.

متقاضيان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مطابق جدول شماره (۳) مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام مرتبط با رشته‌های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش برای آن رشته قرار می‌گیرند.

در ضمن ظرفیت باقی مانده در هر کدرشته محل، با اولویت یکسان به متقاضيان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می‌یابد. بنابراین پیشنهاد می‌شود متقاضيان برای انتخاب کدرشته محل‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود اقدام کنند.

متقاضيان سهمیه شاغل صرفاً در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد. برای هر یک از موارد فوق ارائه مستندات مربوط در زمان ثبت‌نام از سوی دانشجو به مرکز آموزشی ضروری است.

اقدامات لازم برای ثبت‌نام‌ 

دريافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاع رسانی سازمان

آماده کردن مدارك و اطلاعات مورد نياز برای ثبت‌نام

خريد کارت اعتباری ثبت نام به وسيله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكی آن ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۹۴۵ هزار ريال به عنوان وجه ثبت‌نام

دانشجويان سال آخر دوره کاردانی که تا تاریخ ۳۱ شهریور موفق به اخذ مدرک کاردانی خواهند شد مجاز به ثبت نام و انتخاب کدرشته محل هستند.

چنانچه متقاضی در یکی از کدرشته محل‌های انتخابی پذیرفته شود ولی تا پایان شهريور سال ۱۴۰۱ موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره كاردانی نشود قبولی او لغو شده و اجازه ثبت‌نام نخواهد داشت.

داوطلبان لازم است در درج معدل و سایر اطلاعاتی که در گزینش علمی آن ها موثر است دقت کافی را به عمل آورند. هر گونه مغایرت و یا اعلام اشتباه اطلاعات فوق در صورتی که در ردیف قبولین قرار گرفته باشند منجر به لغو قبولی خواهد شد.

مندرجات فرم تقاضانامه بايد دقيق و صادقانه تكميل شود.

مسئوليت صحت مندرجات تكميل شده فرم تقاضانامه به عهده متقاضی خواهد بود.

مندرجات فرم تقاضانامه قابل تغيير نیست.

بنابراين در زمان تكميل اطلاعات تقاضانامه نهايت دقت را به ‌كار گيرد.

در هر مرحله از پذيرش (ثبت‌نام، پذيرفته‌شدن، حين تحصيل در دانشگاه و ...) مشخص شود متقاضی حقايق را كتمان کرده يا واجد شرايط و ضوابط مندرج در اين دفترچه نیست، از ادامه تحصيل محروم خواهد شد.

متقاضی باید پس از پايان ثبت‌نام الكترونيكی از تمامی صفحات، پرينت تهيه کرده و نزد خود نگه دارد.

دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتی

به متقاضيان توصيه مي شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه راهنما را تكميل و سپس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد کنند.

ضمناً راهنمای جامع نحوه تكميل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اينترنتی موجود است و متقاضيان براي كسب اطلاع بيشتر می توانند به اين راهنما مراجعه کنند.

متقاضيان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت کنند، در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك متقاضی در صورت پذيرفته شدن، قبولي وی لغو و از ادامه تحصيل وی جلوگيری خواهد شد.

نكات و توصيه‌هايی مهم‌

اگر از طريق كافی نت اقدام به ثبت‌نام می کنید، تمامی مراحل ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهيد يا بر انجام امور مربوط در كافی نت نظارت مستقيم داشته باشيد.

پس از تكميل تقاضانامه، برای دريافت يک نسخه پرينت و نگهداری شماره پرونده ۶ رقمی، كدپيگيری ۱۶ رقمی و تقاضانامه اقدام کنید.

در انتخاب كدرشته‌ محل های انتخابی خود با دقت عمل کنید؛ زيرا پس از دريافت كد پيگيری ۱۶ رقمی به درخواست‌های متقاضيان مبنی بر اصلاح يا جابه جایی كدرشته‌ محل ها ترتيب اثر داده نخواهد شد.

هرگونه‌ تغييری از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش‌)، پايگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار