مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از کاهش رسوب کالا در این بندر خبر داد.

محمدعلی اصل سعیدی پور در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان استانداری، ادارات کل راهداری و حمل و نقل، جهاد کشاورزی، غله، صمت، گمرک و شرکت‌ها و اتحادیه حمل و نقل، گفت: با ورود دولت مردمی به موضوع رسوب کالا‌ها در بنادر، بخش عظیمی از این نوع کالا‌ها در ماه‌های اخیر از بندر امیرآباد خارج شده است.

او می‌گوید: رسوب و توقف غیرضروری کالا‌ها یکی از موضوعات مبتلا به بنادر می‌باشد که عدم رفع آن، کشور را در تأمین کالا‌های اساسی با چالش مواجه خواهد کرد.

به گفته سعیدی پور تسهیل بروکراسی اداری و افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های متناظر، تسریع در روند انتقال اسناد کشتیرانی به صاحبان کالا، تخصیص به موقع ارز و تشکیل کارگروه تخصصی با رویکرد ارائه راهکار‌های عملیاتی جهت تسریع در خروج کالا‌های اساسی، بخشی از راهکار‌های کاهش رسوب کالا در بنادر است.

تطویل زمان تخلیه و بارگیری کالا در برخی مقاصد، عدم فعالیت برخی انبار‌ها در ایام تعطیل، طولانی بودن فرآیند استاندارد، قرنطینه و بهداشت و عدم پرداخت به موقع کرایه به رانندگان بخشی از چالش‌هایی بود که در این جلسه از سوی نمایندگان دستگاه‌ها مطرح شد.

همچنین نمایندگان شرکت‌ها و اتحادیه حمل و نقل، روند بارگیری کالا در بندرامیرآباد را رضایت بخش عنوان کردند و نماینده گمرک نیز انجام به موقع تشریفات گمرکی جهت دریافت پروانه و خروج کالا از بنادر با هدف کاهش رسوب کالا را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار