رئیس کل دادگستری گلستان از تعیین تکلیف خط مشی پتروشیمی استان پس از ۱۶ سال خبر داد و گفت: موانع قضایی و حقوقی از سر راه این طرح برداشته شده است.

حیدر آسیابی  گفت: اگر مشکل پتروشیمی را حل نمی‌کردیم هیچ سرمایه گذاری جرات سرمایه گذاری در استان را پیدا نمی‌کرد.

او گفت: وزارت نفت به صورت رسمی بیان کرد که هیئت مدیره فعلی پتروشیمی اعتبار لازم برای اجرای طرح را ندارد و پس از آن با پتروشیمی کشور وارد گفتگو شدیم و ۶ هلدینگ برای پتروشیمی استان وارد گلستان شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: سفر حجت الاسلام اژه‌ای رییس قوه قضاییه به گلستان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان آورده داشت که در قالب طرح و برنامه‌های مختلف به استان اختصاص یافت.

آسیابی گفت: رفع موانع قضایی و حقوقی پتروشیمی در استان اتفاق افتاد و وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری پتروشیمی اعلام آمادگی کرد.  

او گفت:معادل ۵۰ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان در پتروشیمی استان سرمایه گذاری می‌شود و یکی از هلدینگ‌های بزرگ بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح خواهد داشت.

 

گلستان پیشرو در صدور احکام جایگزین حبس


حیدر آسیابی گفت: سال گذشته ۶ هزار حکم جایگزین حبس برای محکومان صادر شد که کاشت نهال، انجام خدمات عمومی، مشاوره رایگان از جمله این احکام بود.

با صدور حکم جایگزین کاشت نهال سال گذشته بیش از ۵ هزار نهال در گلستان کاشته شد.

حکم جایگزین حبس برای جرایم سبک، غیر عمد و برای افراد بدون سابقه کیفری در دادگاه‌های استان و متناسب با نوع جرم و مهارت محکومان صادر می‌شود.

حبس یک مجازات فردی است، ولی منافع حکم جایگزین حبس شامل حال افراد جامعه می‌شود.

 

توقف بیش از ۹۰ درصد ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای زیارت گرگان


محمود اسپانلو  دادستان گرگان  هم در این نشست گفت: بیش از ۹۰ درصد ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای زیارت گرگان متوقف شده است و  تاکید ما استفاده از تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها در روستای زیارت است.

اسپانلو گفت: در این روستا ،حدود ۵۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در ۹ ماه اخیر در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰  اعمال قانون شده است.

او گفت: برای ۶ نفر از مدیران سابق که در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ترک فعل کرده اند در ۹ ماه اخیر پرونده قضایی تشکیل شده است.

اسپانلو گفت: به دادستان‌های سراسر استان هم تاکید شده است از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی استفاده کنند یعنی جلوی ساخت و ساز‌های غیر مجاز از مرحله پی کنی تا مرحله ساخت و ساز کامل گرفته شود.

اسپانلو گفت: از مردم تقاضا داریم نسبت به هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی حتما از نهاد‌های متولی استعلام گرفته شود.

روستای زیارت گرگان یکی از روستا‌های خوش نشین استان گلستان است که به علت قرار گرفتن در میان جنگل و فاصله کم آن با شهر گرگان مورد هجوم و ویلاسازی قرار گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار