نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز، با کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی موافقت کردند.

این طرح که کلیاتش با ۱۱۴ رأی موافق، ۹۷ رأی مخالف، ۵ رأی ممتنع از ۲۲۴ نماینده حاضر تصویب شده، با دستور رئیس مجلس به کمیسیون عمران بازگشت.

آقای قالیباف گفت این طرح در کمیسیون عمران باید با پیش نویس قانون اجاره داری حرفه ای تا قبل زمستان بررسی شود و در بازه کوتاه کنونی، مصوبه سران قوا اجرا می شود.

بر اساس مصوبه‌ای که سران قوا ۲۹ خرداد داشتند، حداکثر افزایش اجاره‌بهای سالانه در تهران تا سقف ۲۵ درصد و در شهرهای دیگر ۲۰ درصد تعیین شد.

سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس در مخالفت با کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی گفت که این طرح می‌تواند قراردادهای زیرزمینی را رواج دهد.

عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر اما در موافقت با کلیات گفت که این طرح کمک می‌کند تا نقش افراد دیگر در قراردادهای اجاره‌بها کم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
کاری نداره صاحب خانه ها خانه اجاره نمی دهند خودشون می روند داخلش، دوباره کمبود مسکن اجاره ای و باز افزایش قیمت، خدایی نماینده مستاجر داریم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۲ تير ۱۴۰۱
من خودم صاحبخونه ام وقتی میخوام اجاره بدم به شغل و میزان درآمد طرف حتما نگاه میکنم و مبلغی رو میگیرم که فشار رو مستاجر نیاد چون خودم این دوران رو تجربه کردم و واقعا درست نیست چون همه چیز گرون شده من بیام از جیب هم نوعم هزینه هامو جبران کنم خدا خودش برکتشو میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۱
شمام خوبه یه خونه بیست سال پیش ساختید هر روز قیمت میارید روش،قیمت مواد ساخت و زمینش هرچی باشه برای زمان قبله دلار نیست که هی میارید روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۲ تير ۱۴۰۱
من یه مستاجر دارم که انقدر اذیتم کرده که فقط خدا خدا میکردم وقتش تموم بشه راحت شیم،الان اگه بگم تخلیه و اون حرف حمایت دولتو بزنه میزنم میکشمش دیگه خسته شدیم از همه مردم یه جور دولت هم با این حماقتاش صد جور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۲ تير ۱۴۰۱
خدا کند حق با شما باشد وگرنه مستاجر بودن سراسر عذاب است...
Georgia
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۱
بکشش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۰۲ ۰۲ تير ۱۴۰۱
شمابه کدام دین ،آئین،مذهب پایبندید؟در کدام شرع گفته شده که اختیار ملک را ازمالک بگیرید؟من تا حالا شهرستان بودم وملکم اجاره بوده اما الان میخوام خودم بشینم توملکم،مگه میتونن حکم تخلیه ندن؟تف به قبر پدرومادرتون با این مدیریت بحرانتون،خب اخه احمق این راه حل رو که یه بچه ی ده ساله هم بلده،اگه راست میگید یک راه حل اساسی برای مشکل پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۲ تير ۱۴۰۱
هیچ غلطی نمیتونیم کنیم...راحت بیرونمون میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۱
لطفا به وزیر محترم نفت(مسکن) بفرمایید اگه میشه با مصوباتی تیغ تیز گرونی خودرو مواد غذایی پوشاک آموزش و...رو از گلوی مردم برداره.
بسیار ممنونم از تدابیر وزیر محترم نفت(مسکن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
ای کاش این نمایندهای انقلابی فکری کلی به حال گرانی و تورم و بی کاری و بدبختی های مردم که افزایش کرایه خانه هم جزیی از این مشکلات است انجام می دادند. جالب این جاست تمام این بدبختی ها به طرز فکر و نگرش و دیدگاه همین مسئولان بر می گردد و خود این مسئولان عامل ایجاد دردسر برای مردم اند.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۲۲:۳۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
زورشون به صاحب خونه ها رسیده چون سودی براشون نداره و از طرفی میخوان خودشون رو خوب نشون بدن. ولی ما صاحب خونه ها زیر بار این کارا نمیریم. تا جایی که میتونیم مثل بقیه میکشیم روی اجاره خونه. مستاجرها هم اگه اعتراض دارن برن مجلس!
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۲۲:۲۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
کار درست رو محمد علی شاه انجام داد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
با سلام
لطفا به دولت محترم بفرمائید قیمت خودرو ماست شیرین.. رو هم مثل قیمت اجاره دستوریکنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود چرا قیمتهای اجناسی که دست خودتون مثل خودروهای آشعالتون رو به قیمت چند برابر جهانی میفروشید طرح و جلسه ای نمیگذارید ولی جایکه منافعش به جیب شما نمیرود قانون میگذارید خدا وکیلی قیمت اجناس چند در صد بالا رفته وقتی نماینده ای در کف جامعه زندگی نکند و وضع مالیش توپ باشه باید هم چنین مسائلی مطرح کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۱۹:۰۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
من یک کارمند بیسواد هستم ولی به باسوادهای مجلس می گویم طرح بسیار بدی ارایه دادید بهتر بود یک سامانه جامع طراحی گردد که موجران و مستأجران را ملزم کند کلیه قراردادها در آن ثبت شود و در آن از صاحب خانه مالیات اجاره هم اخذ شود منتهی از اجاره ویلا از یک میلیون تومان اجاره 50هزار تومان مالیات کسر شود به همین صورت کرایه های بالاتر بصورت تساعدی تاجایی که مثلاً کرایه 10میلیونی چیزی حدود 3میلیون مالیات کسر شود ، اینگونه باید افراد را ترقیب کرد که اجاره ها را بالا نبرند نه با دستورات صدتا یک غاز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
دولت هر چی برای خودشه ۱۰۰درصد و بیشتر گران کرده و هر چی برای ملته۲۰درصد باید گران بشه، اگر بفکر مردمی از خودت کم کن وبه مردم اضافه کن نه بالعکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
نمایندگان مجلس ایران از لحاظ مردم سالاری ومردم دوستی کاری بودن تو دنیا رتبه اول هستند دوستان اگر به اوضاع مردم نگاه کنید و کمی فکر کنید متوجه میشوید که نمایندگان زحمت کش هستند مثلا وضع قیمت مسکن قیمت خودرو کالاهای اساسی وحتی امنیت الان شما ماشینتو درشو باز بزار برو مغازه برگرد با خیال راحت کسی به ماشینت نگاه هم نمیکنه یا مثلا همه کشورها همه چی رو به دلار به مردمشون میفروشن اما خداییش تو ایران هر چی بخری خونه ماشین لوازم به ریال ایران حساب میشه واقعا باید قدر این نمایندگان رو بدونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
نمایتدگان ایران کاری اند؟؟؟؟ شنا اهل کجایی؟؟ اتفاقا واقعیتت عکس این مطلب است، قانون میزارن بدون نظارت بر اجرا، م۲۷ق ح ازمعلولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۰۲ تير ۱۴۰۱
خاک تو سرت با اون نمایندت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
بسه ازاین قانون های بی سر وته تصویب کردید دیگه خودان هم به ریش مردم می خندید به اندازه یک جو سود و سیاست مملکت داری ندارید ندارید من مستاجرم و از این قانون بی اثر هیچ امیدی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
داداش نه تنها سودی به حال مستاجر نداره،مالک رو هم از تخفیف دادن پشیمون میکنه،چون اگه امسال بخواد راه بیاد، سال بعد هم باید تاوان این راه آمدن رو بده و معیار میشه مبلغی که سال قبل داده و دستشو میخوان ببندن،یعنی دیگه هیچکس به هیچکس رحم نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
بجای طرح های بیخودی فکری بحال مستأجرها کنید زمین بدید با وام مستاجر ها خودشان خانه بسازند ویلایی مگه کم زمین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
این طرح جز اینکه مشکلات مردم را افزایش دهد کار دیگری نمی کند اولا مالکیت خصوصی است نه دولتی بنابر این هر طرح و قانونی بگذارند پاسخگو نیست در ثانی دولت اگر عرضه دارد در مواردی که مربوط به خودشان است نرخ تعیین کند فردی که درآمدش از محل اجاره تامین می شود چگونه می تواند از سایر مخارجی که 100 درصد و در برخی اقلام بیش از 100 درصد افزایش یافته گذران زندگی کند بله البته اگر افزایش همه اقلام مصرفی یکسان 25 رشد داشت این امر منطقی و قانون آن کاربردی بود اما متاسفانه یکطرفه به قاضی رفتن صحیح نیست. خرج که از کیسه مهمان بود / حاتم طائی شدن آسان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
متأسفانه تمامی تصمیمات روسا از روی تدبیر و عقلانیت صورت نمی گیرد . موقعی که مصالح ساختمانی نسبت به پارسال حداقل 40درصد گران شده ، حقوق کارگر و استاد بنا هم 50درصد بیشتر شده ، قیمت تمام شده زمین 30 درصد گران تر شده ، قیمت پروانه و خلافی شهرداری 30 درصد گران شده ، که هم این عوامل باعث گرانی مسکن شده ، چطور از صاحب خانه انتظار دارید که کرایه خانه را 20 یا 25 درصد گران نماید . اگر روسا عقلانیت به خرج بدهند جلوی تمامی این گرانی ها را بگیرند صاحبخانه ها هم مریض نیستند به قیمت سال قبل خانه را اجاره می دهند ، دولت چه فکری برای خانه دار شدن مستأجران کرده در این چند سال چقدر خانه برای مستأجران ساخته ، دقیقاً مثل این است که میگویند رشد جمعیت صفر است و باید برای فرزندآوری تشویقات بگذاریم ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد هیچ ، تمامی ملزومات کودک ( شیرخشک ، پوشک ، لوازم کودک ) 50% گران تر از پارسال شده است . خدا خودش برکت بده به . الهی آمین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اینها توی فکرشون یه تصویر کارتونی از صاحبخونه یه چیزی شبیه اسکروچ درست کردن که مظهر پولداری و ظلمه،حالا فکر میکنن هرچی بیشتر بزننش هنر کردن!
یکی نیست بگه همه صاحبخانه ها ۱۰تا خونه اجاره ندادن که حالا شما حس عدالت خواهیتون رو با زدن اونها ارضا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
مگر صاحبخانه ها هرسال خانه را دوباره ساخت و ساز میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
مستأجرا بودن مانند این هست که دستت را از پشت گرفته باشند و زانو روی گردنت باشد آن زیر نمیتوانی هیچ کاری کنی حالا هر فشار و هر طرح مذخرفی را در سایه حمایت از مستاجر و به نفع صاحب خانه ها اجرا کنید . آخر وام ودیعه بگیریم و با ربای بانک به صاحب خانه آخر افزایش 25درصدی اجاره برای صاحب خانه منت کمک دادن را کجای دل بگذاریم . صاحب خانه ها درد بی خانمانی و مستاجری بودن ندارد که هیچ مستاجر هم دارد بعد می‌نالد از درصد . والله صاحب خانه خودت را جای مستاجر بگذار و خدارا شکر کن که دیگه طرح دولت اینجور بهت نمیگه که وام با نزول بانک بگیر و بده اما پول صاحب خانه ات دیر نشود . آنوقت معنی کابوس را میفهمیدید برید خدارا شکر کنید که گیر اینجور .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
داداشم،میتونستن منطقی تر حمایت کنن.ولی این ظلمه به هر صاحب خانه منصفی که تاحالا با مستاجرش راه میومده.
الان دولت میخواد بزور نرخ دفعه قبل رو مبنا قرار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
این قانون صددرصد غیر منطقیه.وبزور میخوان مشکل رو حل کنن،متاسفانه مجلس هم همکاری میکنه!من سال پیش مجانی خونه رو اجاره دادم،چرا باید امثال هم اجبار داشته باشم که زیر قیمت بدم؟حداقل قبل از زور گفتن جوانب رو بسنجن و برای هر منطقه قیمت تعیین کنن وبگن حالا ۲۰ درصد اضافه کنید.نه اینکه ۲۰ درصد به هرچی قبلا بوده!
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۴:۱۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
پس پنیر را هم بیست درصد گران کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۱ تير ۱۴۰۱
مجلس بی کفایت، چرا اجرای م۲۷ ق حمایت از معلولین را پیکیری نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
مردم همینجوریشم عصبی هستند و درگیر ، با این قانون فقط کار دادگاه ها رو بیشتر میکنید، نباید در اخبار اعلام بشود که مستاجرها تخلیه نکنید، اینجوری دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه، این طرح قطعا شکست خورده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۱ تير ۱۴۰۱
خب حالا اگه صاحب خونه مبلغ رو زیادی افزایش داد و گفت اگه نداری برو جایی دیگه باید چه کرد؟!
لطفا جوابشو اطلاع رسانی کنید تا همه بدونن چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
]چرا میخواهند از جیب صاحبخانه ها مایه بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
دوست عزیز وقتی صاحباخانه ها از خودشون نمی فهمند و درکی از وضعیت جامعه ندارند باید دولت یک کاری بکنه. واقعا صاحب خونه ها دارند بر چه اساسی کرایه میگیرند؟؟؟ وقتی ما خودمون به هم رحم نمیکنیم اونوقت از خدا میخوایم که بهمون رحم کنه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اجاره بالا رو قبول می‌کنیم به شرطی که شمای صابخونه راضی بشی ملکتو با قیمت ده سال پیش بفروشی رو رو برم هم افزایش قیمت ملک هم افزایش اجاره هم فرار از مالیات به هر طریقی که شده !!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اینها عادت کردن توپ رو بندازند تو زمین دیگران نمیگویند سیاستهای غیر منطقی ما قیمت همه اجناس رو چندین برابر کرده ولی در قسمت مردم بذل و بخشش میکنند و موجر و مستاجر رو باهم درگیر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
در پاسخ به اینهایی که فکر میکنند موجر نباید قیمت رو بالا ببره موجر اگر بی نیاز بود خونه رو اجاره نمیداد وقتی هزینه زندگی او هم مثل یک مستاجر بالا رفته خب منطقیه که او هم دنبال بالا بردن کرایه باشه الان نسبت به پارسال چه جبزی فقط ۲۵ درصد رشد قیمت داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۱ تير ۱۴۰۱
من موجر هم اجاره پایین رو فبول میکنم اگر شما قیمت اجناس رو به پارسال برگردونی نه ده سال قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۱ تير ۱۴۰۱
معاونین وزارت مسکن را بخاطر عدم اجرای قانون مالیات خانه های خالی، برکنار و مجازات کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۲ تير ۱۴۰۱
تو خودت پرونده فرار مالیاتی داری بررسی شده و بهت ابلاغ میشه
-
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
افزایش هزینه های برق و گاز و آب و ... عوارض شهرداری و ... وقتی به اینها ورود نمیشه معلوم میشه که دولت دغدغه ملت را ندارد چون هر چیزی که مال خودش است حق گران کردن دارند ولی ملت این حق را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۱ تير ۱۴۰۱
صاحبخونه من اجاره رو امسال ۵ برابر کرده وازین ماه باید بدم خاستم بگم فقط امسال باید۲۰ درصداضافه کنی ولی دیدم اگه این حرف رو بزنم همه بهم میخندن ومضحکه دست اینواون میشم به ناچار قبول کردم چون ارزونتر از این جایی روپیدا نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
نه خیری از مجلس دیدیم نه خیری از رئیس جمهور دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
رئیسی قرار بود سالی یک میلییون واحد مسکن بسازه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
ببینین این طرحی باش موافقت کردن چنان منظم و دقیق اجرا بشود که رد خور نداشته باشد چون ربطی به اموال دولت ندارد مگر چقد در همین مجلس برا افزایش خودرو راهکار گذاشتن موافقت شد و به هیچ جایی نرسید طرحاشون اینا فقط میتونن فشار به مردم بیارن ن فشار به درامد دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۱ تير ۱۴۰۱
مجلس پس چرا به قیمت روغن و برنج و لبنیات و ... ورود نمیکند ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۱
بالا رفتن قیمتها با نظر خودشون دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
با این قانون های من درآوردی من خودم شخصا یک آپارتمان با پس انداز و قرض خریداری کرده بودم ولی دیگه از اجاره دادن منصرف شدم ، به دخترم گفتم روزها برای درس خواندن آنجا برو که حکم آپارتمان خالی هم نداشته باشد یک مختصر وسایل بردیم آنجا بعض مواقع من و دیگر اعضا خانواده غذا بر می داریم و می رویم آنجا ، اگر قرار باشد اختیار ملک از من سلب شود به هیچ وجه اجاره نمی دهم همانقدر که ارزش پولم را این تورم حفظ شود برایم کافی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
احسنت من هم دیگر اجاره نمیدهم یک قرارداد سوری با پسرم میبندم میدم بشینه چون از عهده هزینه تعمیراتش بر نمی آیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اگر عرضه دارید قیمت منزل و آپارتمان و زمین را کنترل کنید هر طرحی غیر از این محکوم به شکست هست و فقط باعث پر شدن جیب دولت از مالیات بر خانه های خالی شده و به تبع آن قیمت منزل و آپارتمان با روند صعودی تر گران خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اخه زندگي مردم وتعيين تكليف نكنيدبراشون خوب صاحب خانه هاديگه اجاره نمي دن خانه هاشون وديونه شدن مگه خانه رابدم مستأجرتين كنترل قانوني مستاجربشه نشه هم بلندش كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
گمه نکم فلانی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
متاسفانه دولت و مجلس محترم از محار قیمت مواد خوراکی و روز مره (افزایش 80 درصدی از اول سال ) که دست خودشان است شانه خالی کرده اند و به سراغ مردم رفته اند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
مجلس بیاد قیمت مصالح رو هم کنترل کنه
مجلس بیاد قیمت مالیات بر اجاره رو هم کنترل کنه
مجلس بیاد عوارض پسماند شهرداری رو هم کنترل کنه
.......
......
.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ تير ۱۴۰۱
مجلس کارش شده حمایت از حماقت دولت،برا دولت کار میکنه نه برا مردم،اگه برا مردم بود تو گرانی ارد و گوشت و مایحتاج مردمم ورود میکرد،مجلس جلو مردمه نه وشت مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اجاره‌بها و مسکن قابل حل نیست تا زمانی که شغل و کار بصورت یکسان در تمام کشور بخش شود آن وقت اصل ساده و اساسی اقتصاد کار می کند و در نتیجه تقاضای کمتر کم اجاره و هم قیمت خانه کاهش می یابد چون 80 درصد کارها در تهران ایجاد می شود خوب معلوم است که کمبود خانه و گرانی اجاره را ایجاد می کند. شهرهایی جدید همراه با شغل پایدار باید در کنار سواحل دریای عمان ایجاد شود جایی که می توان از آب دریا استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۲۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
فعلا که صاحبخونه ها و بنگاه دارها دارند اسبشون رو خوب میتازونند و به گرد پاهاشونم نمیرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۱ تير ۱۴۰۱
عزیزم رسیدیم به وضعیت بکش تا زنده بمانی
آخرین اخبار