سرپرست فرمانداری مهاباد با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور گفت: الگوی کشت محصولات و مصرف آب در بخش کشاورزی نیاز به اصلاح و تجدیدنظر دارد.

امیر قادری در آیین تجلیل از کشاورزان نمونە مهاباد گفت: کشور ما دارای اقلیم خشک و نیمەخشک بوده و صرفەجویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی امری ضروری است.

وی گفت: با توجه به تداخل موضوع حیاتی آب با بخش کشاورزی نیاز است هماهنگی بیشتری بین وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو برای اجرای سیاست‌های کلی در قالب بخش کشاورزی برقرار شود.

سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی در این شهرستان ظرفیت مناسبی جهت توسعە این بخش بوجود آورده است ضمن آنکه در سند آمایش استان نیز بخش کشاورزی یکی از رکن‌های توسعە عنوان شده است.

قادری در خصوص اعطای تسهیلات بە کشاورزان هم گفت: از محل تبصره ۱۸ منابع مالی مناسبی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامدارن پیش بینی شده که متقاضیان می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

آیین تجلیل از کشاورزان نمونه مهاباد

در ادامه این مراسم از مصطفی معروفی در بخش تولید جو آبی، آرمان سواری بخش تولید گل و گیاه زینتی،  اشرف شکری در بخش تسهیلگری، قادر آبروش بخش تولید مرغ تخم‌گذار، رضا سواری بخش تولید مرغدار واحد گوشتی، کمال اشکوتی بخش تولید گندم آبی، حسین صالح‌زادە مجری حفاطت مشارکتی و عثمان محمدی بخش بهرەبردار نگهداری قنوات به عنوان کشاورزان نمونه مهاباد تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.