از ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای بیمارستان حاشیه شهر تنها ۵۰ میلیارد آن اختصاص یافته است.

هفت ماه از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد می‌گذرد، انتظار می‌رفت پس از پنج سال وقفه، کار سریع‌تر پیش برود، اما آن طور که گزارش میدانی ما نشان داد، بعد از گذشت ۷ ماه تنها مرحله خاک‌برداری آن تمام شده! این در حالی است که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲۹ آبان سال گذشته در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی آن اعلام کرده بود که «امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ حداقل مرحله فنداسیون و سفت کاری را به اتمام برسانیم.»

با حرکت لاک پشتی که اجرای این پروژه دارد، بیم آن می‌رود که با گذشت زمان دچار خاک خوردگی شود، با توجه به وقفه پنج ساله در احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد و وعده‌های مسئولان، ضمن این که هم اکنون منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است و ساخت این بیمارستان موجب افزایش دسترسی مردم ساکن در مناطق کم برخوردار به مراکز درمانی می‌شود. با وجود این روند کند، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هنوز ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مصوب برای این پروژه اختصاص نیافته است.

فقط ۷ درصد پیشرفت فیزیکی!

مدیر فنی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به هر حال ۵۰ میلیارد تومان در قالب اوراق در سال گذشته برای بیمارستان اختصاص یافت، اما ۱۵۰ میلیارد دیگر هنوز پرداخت نشده و در جریان هم نیستم چه زمانی پرداخت خواهد شد.

بیمارستان حاشیه مشهد در انتظار وعده دولت

او گفت: مرحله گودبرداری پروژه بیمارستان تمام شده و مرحله اسکلت بندی در حال اجراست، پیشرفت فیزیکی پروژه نیز حدود ۷ درصد است.

بیمارستان حاشیه مشهد با این روند، شاید ۱۰ سال دیگر!

مدیر فنی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق هدف گذاری قرار است این بیمارستان در مدت ۴ سال ساخته شود، به شرطی که اعتبارات به موقع تخصیص پیدا کند، اما تجربه نشان داده است که ساخت چنین بیمارستان بزرگی در کشور مثل همین بیمارستان در مدت ۷ تا ۱۰ سال زمان می‌برد!

در انتظار پاسخ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

پیگیری برای تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیاردی بیمارستان حاشیه مشهد را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم و با رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی چندین بار تماس می‌گیریم، اما وی پاسخی به تماس‌های خبرنگار ما نداد.

آن چه بر بیمارستان حاشیه مشهد گذشت

دوم فروردین سال گذشته بود که رئیس دولت دوازدهم در ارتباط ویدئوکنفرانسی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد طبق درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر موافقت و تاکید کرد که برای پرداخت هرچه سریع‌تر این بودجه باید نامه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی مشهد خطاب به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زده شود تا این وجه به سرعت در اختیار این دانشگاه قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید

راه‌اندازی بیمارستان زاوه، یک گام تا خروج از محرومیت


مشخص شد تاکنون تنها ۵۰ میلیارد تومان آن هم در قالب اوراق قرضه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است. حتی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در همان جلسه گفت: خوشبختانه مرکز درمانی ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد که در حال ساخت است مصوبات کمیسیون ماده ۲۳ را هم گرفته است. در ۲۹ آبان سال گذشته که دوباره عملیات اجرایی بیمارستان آغاز شد همواره مسئولان تاکید می‌کردند که با توجه به وقفه ۵ ساله که برای این پروژه اتفاق افتاده است باید جهادی عمل کرد تا در مدت ۴ سال ساخته شود.

تنها در مدت سه ماه گودالی کنده شده و مشخص بود که کار با کندی پیش می‌رود. اما این را که ۱۵۰ میلیارد اعتبار باقی مانده برای بیمارستان دچار چه سرنوشتی شده است نگرانی از طولانی شدن و خاک خوردن پروژه وجود دارد. رحیمی مدیر فنی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز پیش از این اعلام کرده بود که پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه مشهد جزو پروژه‌های مصوب نخستین سفر ریاست جمهوری که دهم فروردین امسال انجام شده است، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده نیامد، اما جزو مصوبات پروژه‌های سفر ریاست جمهوری قرار گرفت و با این اقدام اعتبار پروژه تامین خواهد شد.

بیمارستان حاشیه مشهد در انتظار وعده دولت

حتی این مطلب را نیز اضافه کرد که معمولا پروژه‌های با پیشرفت اندک جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار نمی‌گیرد، با توجه به این که پیشرفت پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر کند بوده و از طرفی پروژه‌های با پیشرفت کم جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار نمی‌گیرد، اما با پیگیری‌هایی که استانداری و دیگر مسئولان استان انجام دادند، این کار انجام شد و این پروژه جزو مصوبات سفر قرار گرفت چرا که ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد از اهمیت خاصی برخوردار است.

او گفت: «با توجه به قرار گرفتن پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد در مصوبات سفر ریاست جمهوری، پس از این اعتبار ساخت آن از این محل تامین خواهد شد، زمانی که پروژه‌ای جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار می‌گیرد تامین اعتبار آن به صورت پایدار، مطمئن و مستمر خواهد بود.

منبع: خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.