داده‌های آماری نشان می‌دهد همجنس‌بازان در بیشترین خطر برای ابتلا به آبله میمون قرار دارند.

آبله میمون گرچه تا تبدیل شدن به یک همه گیری جهانی فاصله بسیاری داشته و قدرت سرایت کمتری نسبت به کرونا دارد، اما برخی افراد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند افراد همجنس باز و کسانی که تمایلات دوگانه جنسی دارند (دو جنسه‌ها) در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آبله میمون هستند. از این رو، پیشنهاد می‌شود این افراد واکسن دریافت کنند.

آژانس امنیت سلامت انگلیس با اعلام این خبر تصریح کرد: گرچه همه افراد در خطر ابتلا به آبله میمون قرار دارند، اما داده‌ها و اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد این بیماری به طور عمده از طریق روابط (نامشروع) میان همجنس بازان، دو جنسه‌ها و مردانی که با مردان دیگر ارتباط دارند منتقل می‌شود.

همچنین افرادی که شرکای جنسی متعدد دارند و یا در روابط خارج از چارچوب ازدواج شرکت می‌کنند در خطر بیشتری برای ابتلا به آبله میمون هستند و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری باید واکسن آبله تزریق کنند.

پیش‌تر مقامات بهداشتی انگلیس تنها به کادر درمانی که به طور مستقیم با بیماران در ارتباط هستند توصیه کرده بودند که واکسن آبله دریافت کنند. گرچه هنوز واکسن تخصصی برای آبله میمون ساخته نشده است، اما خوشبختانه واکسن‌های آبله موجود در بازار به میزان ۸۰ درصد می‌تواند در افراد ایجاد مصونیت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار