محمدحسین ساعی گفت: عدالت آموزشی مقوله چند مولفهای پیچیده است که حل آن به تنهایی در یک مصوبه امکان پذیر نیست.اتفاقی که در کنکور رخ داد شاید کمتر از ۱۰ درصد حل این مسئله باشد.
به گفته او، این مسئله را میپذیریم که اگر مصوبهای در کنکور اتفاق بیفتد، سامانههای موجود در کشور خود را تطبیق میدهند تا بتوانند عدالت آموزشی را از مسیر خودش با امکانات و مولفههای قدرت و ثروت خارج کنند.
ساعی گفت: طبق آمارهای موجود وضعیت عدالت آموزشی هم اکنون در وضعیتی که کنکور مبنای ورود به دانشگاه هاست اصلا مناسب نیست و حتی بحث معدل وضعیت را بدتر میکند.
به گفته او، مجموع قبولیهای کنکور از طبقات بالاتر جامعه به نسبت دهکهای پایینتر جامعه با همان معدل بیشتر بوده است و به این موضوع کسی اهمیت نمیدهد، در تهران بیشترین قبولیهای دانشگاهها را داریم و میزان معدلهای قبولی در میزان با استانهای محروم بسیار پایینتر است.
به گفته ساعی، این موضوع ما را به این نتیجه میرساند که اگر معدل مبنا قرار گیرد، حداقل در کوتاه مدت این امکان وجود دارد که بازسازی به نفع عدالت آموزشی اتفاق بیفتد.
فقط افراد منصف باید دست به کار بشوند برای کسانی که از نعمت ها برخورداری کمی دارند و آنها را تقویت کنند. اینجوری اونها هم موفق می شوند.
ابوعلی سینا مجوز پزشکی می داد به کسی که صلاحیت پزشکی داشت
جناب رازی مجوز پزشکی می داد به کسی که صلاحیت پزشکی داشت
الان هم می بینیم که فلانی در کلاس فلان هنرمند درس بازیگری می خونه، هنرمندی که سالها خاک صحنه ها رو خورده و به درجه استادی رسیده
یا مثلاً دوست خودم که کلاس نقاشی می ره پیش استاد نقاشی و مدرک هم خواهد گرفت
باید همین کار رو کرد. باید رفت پیش اساتید فن در رشته مورد نظر و کسب علم و دانش کرد. در نهایت هم باید خروجی بده اون کلاس استاد تا نمره قبولی کسب بشه و به عنوان یک متخصص به جامعه معرفی بشه.
اینجوری معلوم می شه هر کسی پیش چه کسی درس خوانده است و عیار کار اون استاد چند است
اینجوری دیگه کسی نمی گه کی بود کی بود تقصیر آستینم بود
# لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲
آیا به نظر شما ارزش دانشگاه های معتبری مانند تهران، شریف ، امیر کبیر و... با وارد شدن این افراد بی لیاقت ورند که فقط پول دارند پایین نمی آید؟
به نظر شما خروجی این مصوبه چیست؟
پزشکی که طبابت بلد نیست ودارای اشتباه به بیمار می دهد
مهندسی که سازهای مثل متروپول آبادان می سازد یا وکیلی که بلد نیست از حقوق موکل خود دفاع کند
علت اش چیست؟ چون از همان ابتدا در کنکور که اصل شایسته سالاری را رعایت می کرد دستکاری صورت گرفت
این مصوبه اصل شایسته سالاری را زیر پا می گذاردو به نفع پولدارهاست.
# لغو تاثیر قطعی معدل درکنکور ۱۴۰۲
تو همین عراق سربازی در زمان صدام ملعون ۵ سال بود ...
نه عزیز جان چون معدل مهم نیست اکثرا در ان استان ها دارن نتیجه بهتر میگیرن اگه مهم بشه دیگه کلا باید فاتحه را بخوانید
چطور انقد نتیجه گیری عکس کردین که با معیار معدل وضع به نفع ان ها خواهد شد.
ولی یکنتیجه که فرمودید درست بود برای عدالت اموزشی تاثیر معدل وضع را بدتر میکند
چرا فیلم بازی میکنید.
اطرافیانم یا متوسط بودن یا قشر ضعیف
لطفا به هوش و استعداد افراد هم توجه بفرمایید
دانشگاه های معروف دولتی قبول میشن در کنارش چند نفر هم از دهات و شهرستانهای دور افتاده به شکل عجیب قبول میشن تا کسی شک نکنه واقعا جای سوال نداره .
فقط حسرت برای ما بی پول ها است
من در تهران هستم ولی جزء بخت بیچاره ها هستم و آنچه برای ماست فقط حسرت است چون پول نداریم
وجود کنکور چه معنایی دارد؟!
در شرایطی که ابوی محترمش مسئولیتی و سمتی ندارد . باز هم می شود زیر دست آقازاده؟؟؟
مشکل کنکور نیست؟؟؟
مشکل مدرک تحصیلی نیست؟؟؟
مشکل ساختار اشتباه است.
گزینشی بر خورد کردن است.
کلی دکترا با رزومه قوی و رتبه های تک رقمی میشناسم یا مهاجرت کردن یا در شغل های نامرتبط و در حد دیپلم و لیسانس مشغولند چون پارتی ندارن
نه به تغییرات تحمیل شده.
ما خواستار اجرای قوانین مجلس شورا اسلامی هستیم.
خب با پول میشه نمره گرفت و معدل را بالا برد !!!!!!!!!!!!
به جا این حرفا بچه های اونا رو بیشتر درس بدین
موضوع انشای مدارس که می گفتن ثروت بهتر است یا علم پس این ثابت می کند که پول حرف اول را در زندگی میزند نه علم
الان خیلی از مردم گرفتار مشکل اقتصادی هستن. میخوای به همشون سهمیه بدی؟
بس کنید ، بفکر رفاه همگانی باشید نه تغییر سهمیه ها
اونموقع عدالت آموزشی بصورت کاملا مساوی بین همه برقرار میشه
وقتی کسی از یه دانشگاه بد فارغ التحصیل میشه با کسی که از دانشگاه خوب فارغ التحصیل میشه تفاوت از زمین تا آسمان دارند این دو نفر چگونه میتوانند کنار هم کار کنند و کشور را بسازند؟
ما باید همه دانشگاه ها را یا خیلی خوب بکنیم که نمیشود یا همه را مثل مدارس در حد متوسط بگذاریم تا دانشجوهای امروز را بتوانیم در آینده به کار بگیریم
متاسفانه در حال حاضر 30 درصد دانشگاه ها خوب هستند که از این 30 درصد خوب باز 20 درصد افراد فارغ التحصیلشان به خارج میروند و از آن 80 درصد باقیمانده 60 درصدشان در کارهایی غیر از رشته اصلی خود مشغول بکار میشوند و تنها 20 درصد در کارهای مرتبط با رشته خود مشغول بکار هستند مثلا دانشگاه شریف 120 نفر از رشته برق دانشجو بگیرد 20 درصد آن میشود 24 نفر! (با این نفرات کم چکار میشود کرد؟!)