نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس خواستار سفر وزیر نیرو به گیلان و بررسی وضعیت نامناسب شبکه برق این استان شد.

ابراهیم نجفی اسپیلی در تذکری خطاب به وزیر نیرو درباره شبکه فرسوده برق گیلان گفت: به استناد اصل ۳ قانون اساسی که به رفع تبعیض ناروا و امکانات عادلانه برای همه مردم اشاره دارد، باید مشکلات زیرساختی این استان که زیر فضای سبز آن مدفون شده است، برطرف شود.

به گفته او، شاخص‌های برخورداری از کابل خودنگهدار در استان گیلان ۲۰ درصد است در حالی که متوسط شاخص آن در کشور بالای ۵۰ درصد است.

همچنین متوسط رشد مصرف برق کشور ۱.۴ درصد است در حالی که این میزان در استان گیلان ۱۳.۵ درصد است یعنی در سال قبل استان گیلان ۳ برابر متوسط برق کشور مصرف داشته، اما تنها ۲۰ درصد از شاخص‌های کابل خودنگهدار استفاده کرده است.

ابراهیم نجفی، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو در سفر سال گذشته رئیس جمهور به گیلان، همراه هیئت دولت نبود و باید سفری به استان داشته باشد تا مشکلات برق را از نزدیک بررسی کند.

وسایل مردم در شمال کشور به دلیل مشکل برق دچار آسیب شده است

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکل تأمین برق در شمال از وزیر نیرو خواستار توزیع عادلانه برق شد.

به گفته حسن محمدیاری، وسایل مردم به دلیل مشکل برق دچار آسیب شده است.

 حسن محمدیاری، نماینده تالش در مجلس

او همچنین می‌گوید: اکنون حوزه‌های صنایع، تولید و اشتغال شمال کشور به تولید برق نیاز دارند، به ویژه کشاورزان که آبیاری مزارع آن‌ها منوط به تأمین برق است و با مشکل رو به رو هستند.

منبع خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.