سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از همکاری و توسعه روابط کشور فنلاند با گیلان در حوزه مدیریت پسماند و آب خبرداد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان امروز در دیدار سفیر فنلاند در ایران و هیات همراه گفت: باتوجه به شباهت زیست محیطی گیلان و فنلاند همکاری این دو کشور در حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند و احیای تالاب بین اللملی انزلی می‌تواند موثر باشد.

به گفته رضا زمانی، سومین استان پرتراکم کشور و شهر رشت بزرگترین شهر شمال ایران است که ۴۹ درصد آن را جلگه و کوهپایه تشکیل می‌دهد.

۹۶ رودخانه دایمی و فصلی در گیلان قرار دارد و ۸۲ درصد فاضلاب‌های خانگی استان وارد طبیعت می‌شود که مدیریت پسآب‌ها و پسماند از الویت‌های حفاظت محیط زیست گیلان است.

روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود و فنلاند جزو کشور‌های پیشرو در خصوص محیط زیست است و همکاری این کشور با گیلان در خصوص انتقال تکنولوژی، دانش نوین و بهره گیری از نیرو‌های متخصص می‌تواند به مدیریت پسماند و آب و نیز حفاظت از محیط زیست استان کمک کند.

سفیر فنلاند در ایران هم در این دیدار ضمن قدردانی از محیط زیست استان برای برقراری روابط خارجی گفت: برای فنلاندی‌ها سفر به کاسپین و دریای خزر شگفت انگیز است، چون این استان شباهت زیستی و نقاط مشترک زیادی به کشور فنلاند دارد.

به گفته کاری کاهیلوئوتو، با توجه به توسعه کریدور شمال و جنوب امیدواریم که این روابط در آینده پیش‌رو روز به روز گسترش پیدا کند.

کشور فنلاند برای همکاری با گیلان در خصوص استفاده از انرژی‌های پاک و پایدار و مسایل زیست محیطی مانند مدیریت پسماند، پساب‌ها و آب آمادگی دارد.

همچنین خواهرخواندگی تالاب بین‌المللی انزلی و جنگل‌های گیلان پیشنهاداتی بود که محیط زیست گیلان به کشور فنلاند داد، تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.