مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: نخستین کتابخانه مشارکتی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج احداث و راه‌اندازی شد.

محمد مخدومی امروز در مراسم افتتاح کتابخانه مشارکتی نایسر، تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی را از مهمترین رسالت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان دانست و گفت: صفر تا ۱۰۰ تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی نهادی بر عهده این اداره‌کل بوده، اما کتابخانه‌های مشارکتی با حمایت و مشارکت سایر دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها تجهیز می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: این کتابخانه نخستین کتابخانه مشارکتی است که در این ناحیه منفصل شهری احداث و راه‌اندازی شده، این کتابخانه عمومی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و ۱۲۰ متر زیربنا به منظور استفاده مردم شهرک ناحیه منفصل شهری تجهیز و افتتاح شد.

او از راه‌اندازی یک کتابخانه نهادی با زیربنای ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر مربع در مرکز بازآفرینی ناحیه منفصل شهری نایسر خبر داد و گفت: موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی یک موضوع فرابخشی است و براساس قانون، نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها اختصاص دارد.

مخدومی گفت: منابع مورد نیاز کتابخانه سرای محله نایسر توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از خیرین فرهنگی سنندج فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار