لطیفی گفت: ۴.۳ میلیون تن کالای اساسی موجود در اماکن بندری و شناور‌های مستقر در شمال و جنوب کشور، پس از انجام تشریفات ترخیص در حال ورود به زنجیره توزیع و تامین کشور هستند.

آقای سید روح اله لطیفی گفت: تا پایان ۳۰ خرداد چهار میلیون و ۳۳۱ هزار و ۳۹۹ تن موجودی انواع کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی است که به سرعت در حال تخلیه یا ترخیص هستند. از این میزان دو میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۷۰ تن کالا در انبار‌ها و اماکن بندری و گمرکی در حال انجام تشریفات اظهار یا ترخیص هستند و ۳۹۵ هزار و ۸۳۳ تن نیز در حال تخلیه از ۲۰ فروند شناور و ۹۷۳ هزار و ۹۳۹ تن کالای اساسی هم در ۱۸ شناور منتظر آغاز فرایند تخلیه هستند.

لطیفی گفت: یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۵۴۷ تن ذرت که یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۱۸ تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات ترخیص هستند و مابقی در ۱۳ شناور که ۷ شناور در حال تخلیه و ۶ شناور منتظر در اسکله قرار دارد، بیشترین میزان از یک نوع کالای اساسی موجود در اماکن بندری قبل از ترخیص است. گندم با ۹۳۲ هزار و ۴۹۲ تن در جایگاه بعدی قرار دارد که از این میزان ۴۵۵ هزار و ۱۳۶ تن در اماکن بندری و مابقی در ۱۱ شناور در حال تخلیه یا منتظر تخلیه هستند.

 دانه‌های روغنی با ۵۸۱ هزار و ۲۴۶ تن، که ۳۶۳ هزار و ۴۲۹ تن آن در اماکن بندری و مابقی در ۴ شناور قرار دارند، روغن خام هم با ۳۲۹ هزار و ۳۶۵ تن که ۲۹۴ هزار و ۱۳۶ تن آن تخلیه شده و مابقی در ۳ شناور در حال تخلیه و یا منتظر تخلیه هستند، سویا با ۲۲۴ هزار و ۱۰۵ تن که ۱۸۰ هزار و ۹۰۶ تن آن در اماکن بندری تخلیه شده و مابقی در سه شناور قرار دارد، جو با ۱۴۷ هزار و ۳۸۴ تن، شکر با ۸۵ هزار و ۲۵۰ تن که ۲۷ هزار و ۱۷۶ تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات اظهار و ترخیص هستند و مابقی از دو شناور در حال تخلیه است و نهایتا ۴۰ هزار و ۸۸۵ تن برنج موجودی بنادر و گمرکات کشور هستند.

 روزانه بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تن از کالا‌های اساسی در حال ترخیص از گمرکات اجرایی است که این میزان خروجی به همراه ورودی مناسب به بنادر جریان مناسبی از ورود کالا به شمار می‌رود.

 از ۳۸ شناور حامل کالا‌های اساسی در بنادر کشور، ۲۱ شناور در بندرامام (ره)، هفت شناور در بندر شهید رجایی، ۶ شناور در بندر امیرآباد، سه شناور در بندر چابهار، و یک شناور در بندر نوشهر در حال تخلیه (۲۰ شناور) و یا منتظر انجام عملیات تخلیه (۱۸ شناور) هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار