فرماندار دشت آزادگان گفت: امکان ورود بدون روادید (ویزا) گردشگران و زائران عراقی به جمهوری اسلامی ایران از مرز بین‌المللی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز فراهم شده است.

حمید سیلاوی گفت: اساس تفاهم انجام شده اخیر با مقام‌های عراقی، هر شبانه روز حداکثر یک هزار و ۲۵۰ زایر و گردشگر عراقی می‌توانند از مرز چذابه وارد کشور شوند.

به گفته او؛ رعایت شیوه‌های نامه بهداشتی، تزریق ۲ مرحله واکسن کرونا، انجام آزمایش منفی پی. سی. آر برای ورود گردشگران و زائران عراقی به کشورمان ضروری است.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به ممنوعیت عبور انفرادی زائران ایرانی عتبات عالیات از مرز چذابه گفت: زائران ایرانی به صورت کاروانی می‌توانند تنها از مرز‌های چذابه و شلمچه به شهر‌های مقدس عراق سفر کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: زائران ایرانی که از هر مرز رسمی و بین‌المللی به عراق سفر کرده‌اند می‌توانند از مرز چذابه وارد کشور شوند و محدودیتی در این زمینه نیست.

به گفته آقای سیلاوی؛ درچند روز اخیر که ورود زائران عراقی از مرز چذابه بدون روادید مجاز شده است به طور میانگین روزانه ۷۰۰ زایر و گردشگر عراقی از طریق پایانه مسافری چذابه وارد کشور شده‌اند.

مرز‌های رسمی چذابه و شلمچه در خوزستان از جمله گذرگاه‌های تردد زائران ایرانی و عراقی، و نیز صدور کالا به عراق هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
چطور اونا از ما ویزا میخوان ولی ما بدون ویزا اجازه میدیم