سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از اجرای طرح ایمن سازی تابلو‌های پیام متغیر جاده‌ای (v.m.s) برای نخستین بار در کشور خبرداد.

یوسف بنی‌اسدی گفت: طرح ایمن سازی تابلو‌های پیام متغیر جاده‌ای (v.m.s) برای نخستین بار در کشور به صورت آزمایشی در یکی از جاده‌های مشهد اجرا شد.

او گفت: طرح ایمن سازی روی تابلو پیام متغیر جاده مشهد- ملک آباد با همکاری پیمانکاران محلی به صورت آزمایشی در حال اجراست.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این طرح برای حفظ امنیت فیزیکی تجهیزات الکترونیکی از مواردی مانند سرقت و همچنین امنیت ارتباطی برای جلوگیری از هک اطلاعات و نشر اطلاعات روی تابلو از طریق هک سیستم اجرا شده است.

بنی اسدی گفت: براساس سامانه به کارگیری شده در این طرح در صورت بازشدن در اتاقک‌های تجهیزات، هشدار از طریق سامانه‌های ارتباطی به کاربران سازمان راهداری ارسال می‌شود.

او گفت: این نهاد با استفاده از ۳۲۶ سامانه نظارتی و اطلاع‌رسانی الکترونیک و کنترل از راه دور، جاده‌های اصلی خراسان رضوی را پایش می‌کند.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: علاوه بر فعالیت ده‌ها دستگاه تردد شمار، دوربین نظارتی، سامانه ثبت تخلف سرعت و سامانه W.I.M (سامانه توزین ناوگان در حال حرکت)، ۱۲ تابلو پیام متغیر برای اعلان وضعیت جاده و سه سامانه اعلام سرعت لحظه‌ای خودرو و یک سامانه الکترونیک اعلام سرعت مجاز در استان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.