خبرنگار اسپوتنیک فاش کرد که آمریکا و متحدانش در حال حفر تونل به طول ۱۲ کیلومتر و انتقال پنهانی سلاح از عراق به سوریه هستند.

خبرنگار اسپوتنیک در گزارشی نوشت که اشغالگران آمریکایی کاروانی شامل ۳۰ کامیون حامل سلاح و تجهیزات نظامی را از طریق گذرگاه زمینی الولید در مرز مشترک سوریه و عراق به پایگاه‌های غیرقانونی خود در استان‌های حسکه و دیرالزور آورده اند.

این در حالی است که پیش از این آمریکا کاروان دیگری متشکل از ۷۶ کامیون را به پایگاه‌های غیرقانونی در حسکه وارد کرده بود که یکی از بزرگترین کاروان‌های نظامی ارتش آمریکا بود که از منطقه کردستان عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی مرزی الولید به سوریه آمد. با ورود آخرین کاروان نظامی، تعداد کامیون‌های نظامی و تسلیحات در پایگاه‌های آمریکا به ۱۳۶ عدد رسیده است.

نیرو‌های آمریکایی در تعداد زیادی از پایگاه‌های نظامی غیرقانونی در مناطق تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در شرق سوریه به ویژه در استان‌های حسکه و دیرالزور که سرشار از نفت، گاز و گندم و .. هستند، مستقر شده اند.

ورود این کاروان‌های نظامی آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که پس از تهدید ارتش ترکیه برای آغاز عملیات نظامی جدید در شرق و شمال سوریه،  نیرو‌های ارتش روسیه و سوریه مواضع نظامی خود را با تسلیحات، سامانه‌های پدافند هوایی در حومه استان‌های حسکه، رقه و حلب تقویت کردند.

از طرفی دیگر نیز منابع آگاه در گفتگو با اسپوتنیک فاش کردند که نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به ارتش آمریکا، تونلی حفر کرده اند که منطقه سنجار در استان نینوای عراق را به مناطق تحت کنترل آن‌ها در استان حسکه سوریه متصل می‌کند.

به گفته این منابع نیرو‌های دموکراتیک سوریه از طریق این تونل به طول حدود ۱۲ کیلومتر، عناصر، تسلیحات و تجهیزات نظامی را از عراق به سوریه منتقل می کند. اخیرا نیز با تهدید ترکیه به آغاز عملیات در شمال سوریه، نیرو‌های قسد تعداد زیادی از عناصر خود را از طریق این تونل به سوریه اعزام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
اشکان
۱۵:۳۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
سلاح و که همینطوری میبرند !! از تو میترسند که بخوان تونل حفر کنند ؟
آخرین اخبار