مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : با افتتاح مدرسه ی صرع در مشهد درمان این بیماری با هزینه کمتر و کیفیت بهتر قابل انجام است.

علی گرجی در حاشیه مراسم افتتاحیه مدرسه صرع مشهد در جمع خبرنگاران گفت : از سال ۱۳۹۵ مقدمات راه‌اندازی مدرسه صرع در مشهد با همکاری گروه‌های پایه و بالین اعصاب و اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده نیز روی موضوع اعصاب بالغان به‌طور ویژه پرداخته می‌شود.

او  گفت : کار‌ها و اقدامات ما در راه اندازی مدرسه صرع به دلیل بحران کرونا ۲ سال به تاخیر افتاد و در نظر داریم  که عقب‌افتادگی‌های موجود را در سال ۱۴۰۱ که با وضعیت بهتری از شرایط کرونایی همراه هستیم جبران کنیم.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:انجام هرکدام از جراحی‌های درمان صرع در خارج از کشور بالای ۳۰۰ هزار یورو هزینه دارد، رقمی که فقط برای هزینه درمان بوده و با سایر هزینه‌ها از جمله سفر، اسکان، دارو و ... به مراتب چندبرابر خواهد شد.

 گرجی گفت: درمان صرع در داخل کشور با هزینه کمتر و کیفیت بهتر قابل انجام بوده و نیازی به انتقال بیمار به خارج از کشور و تحمیل هزینه‌های بسیار نیست،

او گفت: فقط در این خصوص نیازمند حمایت بیمه‌ها در تجهیزات و درمان‌ها، دارو‌های موردنیاز هستیم و اگر همکاری مطلوب بیمه‌ها باشد این عمل با هزینه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان در بیمارستان دولتی و بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان در بیمارستان خصوصی انجام می‌شود، البته به افرادی که فاقد توان پرداخت هزینه کمک می‌شود و اینگونه نخواهد بود که به خاطر نداشتن پول از درمان بازبمانند.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کار‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کار شده بی‌نظیر بوده و معتقدیم مشابه این سطح و وسعت در کشور‌های مختلف دنیا از جمله آلمان دیده نشده است.

گرجی گفت :بیوبانک سلول‌های عصبی در دانشکده پزشکی مشهد ایجاد شده و در آینده نزدیک نیز واحد سلول درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی خواهد شد و در نظر داریم تا ۳ ماه آینده اخبار تکمیلی آن اعلام کنیم.

مدرسه تابستانه صرع در ادامه فعالیت‌های بین‌المللی علوم اعصاب برنامه ویژه‌ای با همکاری ۴ گروه تخصصی به مدت ۳ روز در بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) و با حضور پزشکان ایرانی و غیرایرانی ادامه دارد و در این ۳ روز متخصصان و جراحان علوم اعصاب از کشور‌های آلمان و کانادا حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.