اختلافات بین اداره کل ورزش استان تهران با هیئت فوتبال مشکلاتی را به وجود آورده است.

هیئت فوتبال استان تهران با اداره کل ورزش و جوانان همواره با یکدیگر اختلاف داشتند و بعد از دوره مدیریت گل محمدی در اداره ورزش و جوانان هم شاهد هستیم که جوادی رئیس جدید هم از عملکرد شیرازی در هیئت فوتبال انتقاد کرده است.

البته گل محمدی هم اعلام کرده که با وجود اینکه سمتی در اداره کل ورزش و جوانان ندارد، اما به عنوان شهروند قصد دارد فساد هیئت فوتبال استان تهران را پیگیری کند و وزارت اطلاعات هم به این مسئله ورود کرده است. علاوه بر این، گل محمدی با انتقاد از شیرازی بیان کرد که مگر می‌شود یک رئیس هیئت به جای چهار سال، ۱۲ سال ریاست کند.

استان تهران بزرگترین مخاطب فوتبال را دارد و ۹۹ درصد از فوتبالیست‌های کشور مربوط به استان تهران است و یک درصد آن را فوتبالیست‌های شهرستانی تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۹۵ درصد تقاضای برکناری رئیس هیئت فوتبال استان تهران را کرده بودند و معتقد بودند که فوتبال تهران به قهقرا رفته،   اما همچنان شیرازی در سمت خود باقی مانده است.


بیشتر بخوانید


علی جوادی رئیس جدید اداره کل ورزش و جوانان هم به عملکرد هیئت فوتبال استان تهران  انتقاد کرده و گفته که تلاش‌ها در قامت استان تهران نبوده و تیم‌های ریشه داری همانند هما و بانک ملی دیگر وجود ندارند و سهم تهران در ترانسفر بازیکن زیاد نیست و  ورزش استان باید با خرد جمعی اداره شود.

هیئت فوتبال استان تهران نیازمند خانه تکانی اساسی 

ناصر فریاد شیران پیشکسوت فوتبال گفت: مشکلات فوتبال پایتخت برای امروز و دیروز نیست و مسائل از دست شیرازی هم خارج شده است. اکثر باشگاه‌های ریشه دار همانند دارایی، نفت، راه آهن، بانک ملی و پیام  در تهران به صورت دولتی اداره می‌شدند و از منابع دولتی استفاده می‌کردند و مربیان این باشگاه‌ها هم از بدنه ورزش همان سازمان بودند.

فریاد شیران گفت: زمانی مصوب شد که دولت به فوتبال حرفه‌ای کمک نکند و همین موضوع باعث شد که بودجه باشگاه‌های دولتی تهران قطع شود و خیلی از آن‌ها نابود شدند. نکته جالب توجه این بود که باشگاه‌های دولتی ورزشگاه‌های اختصاصی داشتند. البته اکنون این باشگاه‌ها وجود خارجی ندارند، اما ورزشگاهایشان پابرجا است. باشگاه نفت تهران آخرین باشگاهی بود که نابودش کردند. متاسفانه به باشگاه‌های فوتبال بی هویت و بدون شناسنامه از سوی هیئت فوتبال مجوز داده می‌شود و ۹۸ درصد باشگاه‌ها در آسیا ویژن برای کسب درآمد وارد فوتبال شدند و از خانواده‌های بازیکنان  پول می‌گیرند و مشکلات زیادی هم در زمینه اخلاقی به وجود آوردند.

دوران مدیریت شیرازی در هیئت فوتبال به سر آمده است 

پیشکسوت فوتبال گفت: هیئت فوتبال استان تهران مرجع رسیدگی نیست که صلاحیت یک فرد برای باشگاه داری را تعیین کند. شیرازی آدم تحصلیکرده‌ای است، اما دورانش به پایان رسیده و هیئت فوتبال باید با شیوه جدیدی مدیریت شود. استان تهران قطب فوتبال ایران است، اما این مدیریت به درد نمی‌خورد. به نظرم خانه تکانی اساسی در هیئت فوتبال تهران باید صورت بگیرد. شخصی در باشگاه برق تهران جعل امضا کرده و از او به هیئت فوتبال شکایت شده، اما شیرازی تخلف او را به کمیته اخلاق اعلام نکرده است. به هر حال آقایان  تخلفات صورت گرفته در ورزش استان را لاپوشانی می‌کنند و منافعشان اجازه برخورد با متخلفان را نمی‌دهد.  

فریاد شیران گفت:  جمعیت استان تهران آن قدر زیاد است، که باید ۸ تیم فوتبال داشته باشد، اما متاسفانه به این صورت نیست. امیدوارم جوادی رئیس جدید اداره کل ورزش استان تهران بتواند مشکلات ورزش تهران به خصوص فوتبال را برطرف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار