ازبکستان میزبان کنفرانس بین‌المللی در مورد افغانستان شده است

طالبان می‌گویند که ازبکستان از امیرخان متقی نیز دعوت کرده تا در نشست ماه جولای در این کشور، شرکت کند.

عبدالعزیز کاملوف، مشاور شورای امنیت ملی و نماینده‌ خاص رئیس جمهور ازبکستان در امور سیاست خارجی می‌گوید که این کشور در ماه جولای سال جاری، میزبان کنفرانس بین‌المللی در مورد افغانستان خواهد بود که یک نماینده بلند رتبه طالبان نیز در آن دعوت خواهد شد.

کاملوف که در رأس یک هیئت به کابل سفر کرده است با مقام‌های بلند رتبه طالبان به‌شمول معاونان ریاست‌الوزرا و سرپرستان وزارت‌های امور داخله و خارجه، دیدار کرد.

مرکز اطلاعات و رسانه‌های طالبان اعلام کرده که در این دیدارها در مورد روابط دوجانبه میان افغانستان و ازبکستان، تقویت روابط با جامعه جهانی، آغاز زودهنگام پروژه‌های بزرگ اقتصادی و همکاری‌های مشترک میان دو کشور، گفت‌وگو شده است.

در همین حال، کاملوف در دیدار با سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله طالبان خواست که برای تأمین امنیت پروژه خط ریل ترمذ-مزارشریف-کابل-پشاور، به‌گونه جدی توجه کند.

از سویی هم، ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید که عبدالعزیز کاملوف، از امیرخان متقی، سرپرست این وزارت، دعوت کرد تا در نشست ماه جولای در این کشور، اشتراک کند.

با این‌حال، امیر خان متقی در دیدار با مشاور امنیت ملی ازبکستان گفته است که یک هیئت طالبان به‌ ریاست سرپرست وزارت تجارت این گروه، به‌ هدف تقویت و گسترش تجارت میان دو کشور، به تاشکند سفر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.