مسکو: آمریکا مقصر بحران غذا و سوخت در سوریه است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، آمریکا را مسئول بحران غذا و سوخت در سوریه دانست.

دیمیتری پولیانسکی در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل گفت: گزارش‌ها در مورد بحران غذا و سوخت در سوریه که آمریکا مسئولیت آن را بر عهده دارد، با توجه به تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن و اشغال شمال شرق این کشور باعث نگرانی فزاینده شده است.

به گزارش روسیا الیوم، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: ادعای واشنگتن و تعدادی از کشور‌های دیگر مبنی بر اینکه تحریم‌های یکجانبه با تعهدات بین‌المللی مطابقت دارد و ادعا‌ها در مورد ماهیت دقیق و بررسی‌شده آن نه تنها درست و قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد، بلکه نشان دهنده نگرش غیرانسانی این کشور‌ها نسبت به غیرنظامیان در سوریه است.

این دیپلمات روس در تشریح اوضاع سوریه اعلام کرد که مردم سوریه از گرسنگی رنج می‌برند، کار موسسات پزشکی در برخی مناطق به حالت تعلیق درآمده و کمبود سوخت بر کار شبکه‌های آب و برق تأثیر می‌گذارد و کشاورزان سوری را تهدید می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز پیشتر از شورای امنیت خواست تا قطعنامه ارسال کمک‌های بشردوستانه به میلیون‌ها نفر در سوریه از طریق ترکیه را تمدید کند.

به گزارش سازمان ملل متحد، بیش از ۱۴ میلیون نفر در بحبوحه جنگ در سوریه که در آن زیرساخت‌ها فرو ریخته و فعالیت‌های اقتصادی به دلیل درگیری، بحران‌های مالی منطقه‌ای، تحریم‌ها و همه‌گیری کووید-۱۹ به نصف رسیده است، به کمک نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار