در مراسمی با قدردانی از زحمات سیف الله مسرور، سجاد ده ده جانی به عنوان بازرس کل سازمان بازرسی گیلان معرفی شد.

قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل گیلان گفت: پیشگیری و مبارزه با فساد از راهبرد‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

به گفته احمد رحمانیان، در مدیریت جدید، دستور کار پیشگیری از فساد است و نظام برنامه ریزی و نظام حاکمیتی و اداری، پیشگیری مطلوب و موثر، کاملا علمی و منطبق با آخرین روش‌ها، آزموده‌ها و دست یافته‌های علمی منطبق با شاخصه‌های درست است که باید مرتب پایش شود.

بازنگری برنامه‌ها در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله کار‌های اساسی در پیشگیری از فساد است.

استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد شایسته، نیرو‌های انسانی متعهد و متخصص و مشاوران قوی در کنار مدیران شایسته از ضرورت‌های اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها است.

در بحث نظارت به دنبال مچ گیری نیستیم، بلکه حسن اجرای قوانین و جلوگیری از سوء جریانات و تامین سلامت مدیران به عنوان سرمایه سازمان اهمیت دارد.

نظارت الکترونیک در دستور کار ما در رویکرد مدیریتی جدید است که می‌تواند مقتدرانه و بازدارنده در راستای تعامل مشفقانه و منصفانه با دستگاه‌های حاکمیتی باشد و انتظار می‌رود در گیلان به عنوات استان آزمایشی، کامل و جامع کلید بخورد.

دشمن با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای در حال تبلیغ و ترویج علیه نظام جمهوری اسلامی است.

برای کارآمدتر کردن نظارت باید روش‌ها، عملکرد‌ها و دستورالعمل‌ها را به روزرسانی، بازنگری و ارتقا داد و با هم افزایی و بهره گیری از همه‌ی دستگاه‌های امنیتی، از نیرو‌های مردمی استفاده کرد.

در کشور گزارش‌های هشداری برای مدیران دستگاه‌های اجرایی ارسال شده که در مرحله‌ی بعد منجر به تعقیب کیفری و استرداد خسارت مالی خواهد شد.

در ۵ سال گذشته بیش از ۲۵۷ مورد گزارش هشداری بازرسی کل استان گیلان به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.

اهمیت عوامل و نیرو‌های انسانی، شکل گیری بانک اطلاعاتی از مدیران و سوابق آن‌ها و طراحی ۷۲۲ پرونده نظارت مسئله محور با هدف رسیدگی جامع‌تر به پرونده‌های کیفری و اداری، از دیگر برنامه‌ها و عملکرد‌های دوره جدید بازرسی کل کشور است.

رییس کل دادگستری گیلان هم با اشاره به فلسفه اخلاق گفت: اخلاق از مقوله رحمت در مسایل زندگی به ویژه رفتار اداری و سازمانی است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، رفتار مهربانانه، تعامل خوب، مدارا با مردم و تکریم آنان از توصیه‌های اکید است که با توجه به صفت ستاریت، سازمان بازرسی و مراجع نظارتی تا جایی که امکان دارد برای حق الله لحاظ کنند.

تدبیر و عقلانیت از ویژگی‌های مدیران است و حل مشکلات مردم با رعایت چارچوب‌ها و ضوابط اداری، از رفتار‌های زیبا و زیبنده مدیریتی و بهترین نوع رفتار سازمانی است.

نماینده شورای دستگاه‌های نظارتی گیلان هم در این مراسم با اشاره به اینکه اقتصاد پاشنه آشیل مسایل اجتماعی است، گفت: دشمن با تحریم و فشار اقتصادی به فکر تضعیف و گسستن انسجام اجتماعیست و با شهید کردن سردار سلیمانی به فکر ایجاد خلاء مقاومت بود.

به گفته دلاور، روحیه‌ی انقلابی از مهمترین موارد برای حفظ آرمان‌های انقلاب است و خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ۳ محور مهم است و هیچ کشوری تا حال نتوانسته مانند جمهوری اسلامی بر اساس خودسازی جوانان و جامعه پردازی، انقلاب خود را صادر و آرمان‌های خود را حفظ کند.

تعامل گرایی در عین مبارزه با فساد یکی از خاستگاه‌های رهبر معظم انقلاب است و فساد ستیزی، اعتماد سازی در درون و بیرون از سازمان، تبدیل آسیب به فرصت و توجه به آموزش از مهمترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های مهم مدیریت در بازرسی است.

انتظار داریم همه مدیران تجرایی و خدمات رسان با خدمت به مردم و ایجاد امنیت، حس رضایت را در جامعه ایجاد کنند تا مثل همیشه در عرصه‌های مختلف بدرخشند.
در پایان این نشست از زحمات سیف الله مسرور قدردانی و سجاد ده ده جانی به عنوان بازرس کل سازمان بازرسی گیلان معرفی شد.

در پایان این مراسم قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور از ۲ شرکت دانش بنیان تولید تجهیزات حفاظتی و کنترلی هوشمند و همچنین طراحی و تولید و نصب کنتور‌های هوشمند برق و گاز مستقر در دهکده‌ی فن آوری و نوآوری فشتام رشت بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.