مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : تاکنون بیش از ۹۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

ماشاءالله ارویسی با اعلام خرید ۹۹ هزار و ۱۱۴ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان، گفت : ۴۲ هزار و ۲۴۷ تن از این میزان در مراکز خرید تضمینی گندم خریداری شده و ۵۶ هزار و ۸۶۷ تن دیگر به خرید گندم دوروم از سوی کارخانجات ماکارونی از کشاورزان گندم کار مناطق گرمسیر استان اختصاص دارد.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان امسال برآورد می‌شود میزان تولید گندم در استان به حدود ۵۵۰ هزار تن برسد.

تاکنون ۱۸۲ میلیارد و ۸۲۹ میلیون تومان به حساب کشاورزان گندم کار استان واریز شده که این میزان معادل ۴۱ درصد مطالبات گندمکاران است.

مطالبات گندمکارانی که تا دهم خرداد محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید داده‌اند به طور ۱۰۰ درصدی پرداخت شده، دولت در برنامه دارد تا مطالبات گندمکاران را در سریعترین زمان ممکن پرداخت کند.

 ۶۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است این مراکز تا اتمام برداشت کار خرید گندم از کشاورزان را ادامه خواهند داد.

برداشت محصول در گندمزار‌های استان کرمانشاه از دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده، برداشت و خرید گندم در مناطق سردسیر استان تا دهه سوم شهریور ادامه خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.